Senaste nytt

Norwegian öppnar Stockholm-Fort Lauderdale nonstop

DY ska 3+3+3 i sina 787. Bara ett fåtal bolag kommer ha den generösa 2+4+2.
SAS, LH & Swiss har 2+4+2 i sina Airbus 340. Vi ska vara glada för att endast vissa charterbolag har 3+3+3 i A330/A340.
 

perhall

Medlem
3+3+3 i en 787 är ju mycket trängre än 2+4+2 i en A340... och jag antar att knäutrymmet inte är större utan snarare tvärtom. Däremot så är ju ljudnivån lägre i 787 än i A340 men högre än i A380. Och en A340 är tystare än en B737/757... för mig som bara är 180 lång är ljudnivån ibland mer störande än ont om utrymme vid long haul... och mot ljudet hjälper varken BC eller FC... A380 är ju föredlömligt tystgående, kanske B787 inte är mkt bullrigare.../Per
 
MD90 & Boeing 717 är också otroligt tysta längst fram.
Visst är det så. Däremot är 3+3+3 i A330/A340 garanterat mer trångt än 3+3+3 i B787.
Mest "luftig" i 3+3+3 är Boeing 777.
 

fly4fun

Medlem
3+3+3 i en 787 är ju mycket trängre än 2+4+2 i en A340... och jag antar att knäutrymmet inte är större utan snarare tvärtom. Däremot så är ju ljudnivån lägre i 787 än i A340 men högre än i A380. Och en A340 är tystare än en B737/757... för mig som bara är 180 lång är ljudnivån ibland mer störande än ont om utrymme vid long haul... och mot ljudet hjälper varken BC eller FC... A380 är ju föredlömligt tystgående, kanske B787 inte är mkt bullrigare.../Per

A380 är otroligt tyst. B787 imponerar inte när det gäller ljudnivå. Jag flög LOT's 787 till Chicago och deras 767 hem, båda i businessclass och skulle vilja säga att skillnaden i ljud var knappt märkbar.
 
på KLM var MIA alltid sorgebarnet. Vi försökte så många gånger men fick det aldrig att gårunt...

Peronligen gillar jag Florida så hoppas det kommer gå bra.
 

Senator

Moderator
Här är alla priser från ExpertFlyer på DY till FLL från ARN. Notera man måste åka direkt på flesta av dessa:
Fare Basis Airline Booking Class Trip Type Fare Cabin
XSRSE DY X One-Way 1404(SEK) E
PSRSE DY P One-Way 1604(SEK) E
HSRSE DY H One-Way 1904(SEK) E
TSRSE DY T One-Way 2204(SEK) E
VSRSE DY V One-Way 2504(SEK) E
LSRSE DY L One-Way 2804(SEK) E
MSRSE DY M One-Way 3104(SEK) E
ZSRSE DY Z One-Way 3404(SEK) E
WSRSE DY W One-Way 3804(SEK) E
USRSE DY U One-Way 4204(SEK) E
BSRSE DY B One-Way 4704(SEK) E
RSRSE DY R One-Way 5304(SEK) E
IPRSE DY I One-Way 5545(SEK) B
YSRSE DY Y One-Way 5804(SEK) E
KSRSE DY K One-Way 6404(SEK) E
ESFSE DY E One-Way 6545(SEK) E
SSRSE DY S One-Way 7004(SEK) E
CPFSE DY C One-Way 7745(SEK) B
DPFSE DY D One-Way 10745(SEK) B

Tittar jag på en resa på deras hemsida så läggs följande till:

Flygplatstillägg 574 SEK
Bränsletillägg utgör 800 SEK

Det vill säga att billigaste resa man kan få är:
1402kr + 1402kr + 800kr + 574kr = 4178kr

Lägg till Plus
Spara 348 SEK + 549 SEK

Nice&Tasty-meny (breakfast + dinner)
Platsreservation
1 kolli bagage


Så jämförbart med "fullprisbolag" men en väska och mat:
4178kr + (2 x 549kr) = 5276kr

Ledsen, men om detta är "lågpris" så kan inte jag räkna....
 

Lonelyflyer

Medlem
Mm, ganska väntat efter alla påslag
Det jag märker när jag pratar med vänner och bekanta så har många inställningen att de vill åka direkt från Sverige, det är nog största andelen att folk kommer välja Norwegian istället för tex. Lufthansa eller Air France till Florida

Jag som hellre ser munchens eller paris flygplats med alla mäktiga plan man aldrig får se på arlanda och ett par extra leg på resan för att maximera förstår mig inte på deras resonemang
 
Toppen