NyfikenGrau skrev:Alf, jag hade nog kunnat skriva exakt samma sak om Kalmar-Berlin, bara med lite andra siffror. Det trista med alla dessa desperata satsningar är att det faktiskt
hadekunnat gå att få ekonomi i en sådan här linje rent tekniskt, om den planerades noggrant vad gäller tidtabellen och i nära samverkan med bolaget man ska åka vidare med, i detta fall Lufthansa. Flygplansmodellen i sig är är idealisk för ändamålet, betydligt bättre än t.ex. Air Berlins Dash Q400 som är alldeles för stort och dessutom bullrigt (provades ju på Visby-Berlin). MUC är dessutom fenomenal som hubb nu när ombyggnaden är klar.Som sagt, jag tror faktiskt fortfarande på affärsmodellen att mata till hubbar från småflygplatser (t.ex. LPI-AMS), men den förstörs långsamt men säkert av de som skulle tjäna på den mest, nämligen just småflygplatsernas orter, för att man som du skriver är desperata att få vad som helst och då är det inte så noga med exakt hur den långsiktiga planen ser ut. Men i längden gör alla dessa floppar de stora bolagen allt mer skeptiska till verkliga satsningar.Klicka för att utvidga...