Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

M.K

Medlem
Klart vi ska få våra förmåner, vi som ofta bor mer hos NC än hemma. I de allra flesta fall fungerar det också väldigt bra i mitt fall. Jag har dock vid vissa tillfällen mailat hotellet vid större fel och också fått svar av GM. I de allra flesta fall törs jag påstå att det beror på nyanställd personal som inte blivit ordentligt informerade om programmet. Undantag som Post i Göteborg finns tyvärr också. ( ny GM nu eller efter semestrar, kanske till det bättre???) Bara undvika dessa.
 
Vet du Christoffer, eller någon annan om vilka spa 2 för 1 gäller? Står inom Nordic Choice hotells. När jag söker på spahotell så kommer yasuragi upp. Gäller detta med?

För övrigt: några favoriter av spa?
Det där skiljer sig från hotell till hotell. De beror nog på hur spat drivs. På Frösö park får Platinum och gäst gå in helt gratis, på Selma är det 2 för 1 men på Sign är det ingen rabatt alls. Mejla/ring och fråga!
 
Vet du Christoffer, eller någon annan om vilka spa 2 för 1 gäller? Står inom Nordic Choice hotells. När jag söker på spahotell så kommer yasuragi upp. Gäller detta med?

För övrigt: några favoriter av spa?
I Sarpsborg (Norge) gick jag och frun in gratis, men det är betydligt mer ’badland’ än spa även om det fanns bubbelpool & bastu där.
Kommer man vid rätt tid är det säkert helt ok, men det var rätt stökigt när vi var där.
 

FF#1

Medlem
Ser i min profil att status gäller till 31/12 men mitt medlemsår går ut 31/10 har de infört Grace period eller är det något Covid relaterat?
Har nått svagt minne av det

Kommer att kvala om så det spelar mindre roll men vart nyfiken
 

intuition

Medlem
7.10.4 Garanterad uppgradering av rumskategori en nivå om hotellet har rum i nästa kategori tillgängligt när bokningen registreras (sviter undantagna). Kombineras med GOLD-förmån om uppgradering vid ankomst.

Står väl uttryckligen varken eller i reglerna? Dvs min tolkning att uppgradering gäller även awards. Och jag tycker det oftast funkar.
 
Toppen