Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

Jag har kvar mitt Platinum brytpunkt apr-maj men jag fick ihop dryga 110t poäng under kvalificeringsåret. Så det är inte totalt kaos.

Jag har bryt maj/juni och har kvar min plat, drog in 120k poäng förra perioden så det borde inte strulat heller tänker jag.

Problemet är att de förlängde Platinum (verkar vara för alla med mastercard) även om man inte nådde Platinum, men det förlängdes inte hela perioden utan bara maj ut och därmed är vi flera som nu tappat Platinum.

Fanns ju ingen anledning att dra in sista nätterna till Platinum när det var förlängt, men att de inte förlängde hela perioden var något nytt och blir rätt konstigt.

Guld funkar ju och kommer vara på Platinum snart igen, men några viktiga förmåner tappar man ju nu.

For sometime last year, it seemed like they extended the status for everyone with the switch from NCC to Strawberry — at least that is what the website showed at one point inside logged-in member accounts. But as early as some point between August 2023 and October 2023, at least some (non-Lifetime) Platinums and Golds without Strawberry MasterCard dropped at least one status level if they hadn’t requalified by nights or points during their regular membership year. It was a disappointing surprise.

Toppen