Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

Mr Basic

Medlem
Skummade tråden så kan ha missat men visst går det att betala in/av för att öka tillgängligt saldo på Strawberry MC så fort man erhåller fakturan (eller kanske redan innan)? Har relativt låg kredit, normalt sett inget behov av högre, men pga x2-kampanjen börjar det närma sig noll och halva semestern kvar. :rolleyes:
 

hco

Medlem
Skummade tråden så kan ha missat men visst går det att betala in/av för att öka tillgängligt saldo på Strawberry MC så fort man erhåller fakturan (eller kanske redan innan)? Har relativt låg kredit, normalt sett inget behov av högre, men pga x2-kampanjen börjar det närma sig noll och halva semestern kvar. :rolleyes:
Går bra när som helst. Gör jag ofta själv =)

Edit: Inte i oändlighet förstås, det finns nån formel som för alla SEB Kort-kort..
 

ekf

Medlem
Är det någon som skaffat kortet nyligen och kan svara på hur lång tid det tar innan statusen uppdateras hos Strawberry och hur lång tid det tar innan själva kortet dyker upp?
 

bvs

Medlem
Är det någon som skaffat kortet nyligen och kan svara på hur lång tid det tar innan statusen uppdateras hos Strawberry och hur lång tid det tar innan själva kortet dyker upp?

Som sagt, ansökte onsdag förra veckan, sms om att sätta pinkod och uppgraderad till gold i torsdags, kort i brevlådan i dag tisdag, första stay i kväll (Clarion Arlanda). Bokade billigaste rummet och blev uppgraderad till Superior, ingen aning om vad det betyder :) men hela processen har varit väldig smidig.

Citerar mig själv från kampanjtråden. En dag tog statusen, själva kortet några dagar senare.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
Har inte fått första fakturan än.

Vissa kort kan man köra kortnr + XX siffra för OCR, tänkte att det fanns något liknande på Strawberry.
På SAS Mastercard, som också ges ut av SEB kort, anger man OCR som kontonummer följt av två checksiffror som man kan räkna ut mha Luhn-algoritmen.. den kan du läsa mer om här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Luhn-algoritmen. Borde vara likadant för det här kortet.
Kontonumret, som alltså inte är kortnumret, kan du se i Spendwise-appen.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Dawes

Medlem
Har inte fått första fakturan än.

Vissa kort kan man köra kortnr + XX siffra för OCR, tänkte att det fanns något liknande på Strawberry.
Skicka en fråga via meddelandetjänsten i appen, det gjorde jag när jag skaffade sas kortet. Om du inte vill kalkulera vill säga.
Jag fick mitt ocr och en uppmaning om att det enbart var saldot på fakturan som skulle betalas om jag minns rätt (meddelandet ligger inte kvar längre).
 
Toppen