Senaste nytt

Nilsson gör en MR

Hur manga TP ger denna resan? Spontant tycker jag en HEL-LHR-MAN(eller annan UK destination) som ger 200TP kanns enklare, billigare och lyxigare. Men aventyret ser onekligen kul ut och jag gor garna denna resan ocksa, tack for en trevlig rapportering. Kommer bilder?

Tackar. Mer specifikt så blir jag då BA Gold för att komplettera Flying Blue Platinum och SAS Diamond och nå full hand i samma intjäningsperiod.
Så länge du inte hävdar att du har högsta officiella status i alla tre allianserna, jag tror @Jacob fortfarande är lite tilltufsad efter sitt sådant påstående ;)

Hur manga TP ger denna resan? Spontant tycker jag en HEL-LHR-MAN(eller annan UK destination) som ger 200TP kanns enklare, billigare och lyxigare. Men aventyret ser onekligen kul ut och jag gor garna denna resan ocksa, tack for en trevlig rapportering. Kommer bilder?

Den ger 200 TP, 40 per European och 20 per UK. HEL-LHR-MAN borde väl ge 120 (säger jag som oneworld-novis)? Det här var i vilket fall vad jag kunde skrapa ihop med ett par dagars varsel.

BA är inte riktigt säkra på vad jag har för status just nu.
goldish.png

Den ger 200 TP, 40 per European och 20 per UK. HEL-LHR-MAN borde väl ge 120 (säger jag som oneworld-novis)? Det här var i vilket fall vad jag kunde skrapa ihop med ett par dagars varsel.

BA är inte riktigt säkra på vad jag har för status just nu.
Visa bifogad bild 44554
Det är 200 TP på hel-lhr-man t/r. Tror dock din resa var billigare och gav fler flyg, dock la du väl lite pengar på övernattningar? Jag kombinerar gärna båda för 400 TP vid behov.

HEL-UK är 80TP (likt längre Europarutter såsom Grekland och annat nere i sydost). Finns en komplett lista på flyertalk eller i någon tråd här. Finns även någon rutt i Europa (t.ex. fyr-klass Moskva) som faktiskt ger 140 TP i C. Dock är kostnaden på den rutten mycket ofördelaktig.

Om man har ont om tid och vill slippa hotellnätter kan man åka ARN-HEL-VNO-HEL-ARN och få 160 TP.
Du lämnar ARN ca 07 och är tillbaka ca 14, till en kostnad av 5200:- !

Toppen