Senaste nytt

Nilsson gör en MR

Nästan fullsatt plan från Glasgow till Gatwick. Jag såg en ledig plats. Såsom innehavare av en C-klass biljett så blev jag tilldelad plats 14A. Servicen är densamma i hela planet och jag var inte sugen på någonting efter loungens utbud, så jag satt hela färden och skrev dokument istället. Jag har läst ut alla The Economist jag hade köpt på mig, och min Kindle låg inte i väskan. Antagligen ligger den på något bra ställe nära laddaren hemma. Vi landade fem minuter före utsatt tid, och jag experimenterade med att åka tåg istället för buss. National Express tar £25 för en entimmes bussfärd till LHR. National Rail tar £19.90 till Victoria station och London Underground tar som mest £4.70. Så en besparing på minst 40p. Eventuellt hamnade jag på lågtrafik beroende på hur de räknar, och då hamnar man på £2 i besparing. Ännu mer om man betänker att hotellet är vid Hatton Cross, så ytterligare £1.50 sparade. Fast det tog två timmar istället för en.

Hilton Garden Inn bor jag på inatt. Hotellet är fräscht, men inte lika bra som Holiday Inn i Aberdeen. Lobbyrestauranten ser trevlig ut och jag orkar inte ta taxi till Hinds Head, även om det inte är så långt.

Upp klockan 5 och utcheckad och klar inför dagens första tunnelbanetåg från Hatton Cross till T5 klockan 05:30. Allt gick logistiskt bra, hiss upp från tunnelbana, promenad till south security och sedan nästan raka vägen till south lounges. Jag gjorde en snabb tur genom flasksortimentet och det verkar som om det inte finns någon Winter Pimm's i år (Pimm's No. 3). Skandal.

Jahopp, då var den sista sträckan avklarad. B-gate och aning sen avfärd från Heathrow. Engelsk frukost med te, giffel med sylt. Lite turbulens över havet och sedan en 5 minuter tidig landning på Arlanda. Jag provar Flygbuss idag, och man kan visst köpa biljett med amex i info-disken. Då återstår bara frågan om hur lång tid det tar innan poängen är inne och jag får guldkort.

Toppen