Senaste nytt

Ni som saknade statuspoäng från Amex Elite - Hur gick det sen?

gneken

Medlem
Nu fick du mig att ringa igen, spännande samtal. Enligt uppgift ska det ha varit löst sedan maj men jag fanns inte med på "listan". Att jag funnits med på listan är ju det enda jag fått veta de ca 8 ggr jag ringt under våren samt även när Amex själv ringde upp mig.
Det här är ju en sanslös soppa som saknar motstycke.
Om senast 10 arbetsdagar ska jag nu ha mina statuspoäng enligt dagsfärsk info, den som lever får se!
Guld eller inte guld, snacka om att det svänger i poängträsket.
Samma här, har alltid fått veta att jag är med på "listan" även "listan för kompensation". Men men, får hoppas allt löser sig nu!
 
Nu fick du mig att ringa igen, spännande samtal. Enligt uppgift ska det ha varit löst sedan maj men jag fanns inte med på "listan". Att jag funnits med på listan är ju det enda jag fått veta de ca 8 ggr jag ringt under våren samt även när Amex själv ringde upp mig.
Det här är ju en sanslös soppa som saknar motstycke.
Om senast 10 arbetsdagar ska jag nu ha mina statuspoäng enligt dagsfärsk info, den som lever får se!
Guld eller inte guld, snacka om att det svänger i poängträsket.

Samma här, har alltid fått veta att jag är med på "listan" även "listan för kompensation". Men men, får hoppas allt löser sig nu!
Fick ni någon mer info om vad den utlovade kompensationen blir?
 

Shoreline

Medlem
Ansökte i mitten av december, kunde se att statuspoäng studsat den 22 december. Ett tiotal kontakter via deras chatt under vår och sommar, med ärendenummer och ”det fixas snart, vi lovar”.

Igår ringde jag istället, det öppnades ett nytt ärende. Idag är statuspoängen på plats. Får se hur det blir med eventuell kompensation :)
 

Dawes

Medlem
Ansökte i mitten av december, kunde se att statuspoäng studsat den 22 december. Ett tiotal kontakter via deras chatt under vår och sommar, med ärendenummer och ”det fixas snart, vi lovar”.

Igår ringde jag istället, det öppnades ett nytt ärende. Idag är statuspoängen på plats. Får se hur det blir med eventuell kompensation :)
Härligt! 2 frågor,
Vart ser du att poängen studsat? Och, fick du poängen registrerade på den tid/datum då du egentligen skulle ha fått dem eller registrerades de nu?

Edit: bonusfråga, vilket nummer ringde du, elite supporten?
 

Shoreline

Medlem
Härligt! 2 frågor,
Vart ser du att poängen studsat? Och, fick du poängen registrerade på den tid/datum då du egentligen skulle ha fått dem eller registrerades de nu?

Edit: bonusfråga, vilket nummer ringde du, elite supporten?
Ringde 077 129 56 00, klickade mig fram till det i appen :)

Jag såg att poängen "studsat" på den översikten ("Saldo EuroBonus-poäng" som inte är tillgänglig längre/just nu?) på americanexpress.com, där man ser sin poängintjäning. Hittar tyvärr ingen skärmdump av det, men det syntes att de försökt skicka 20 000 poäng som sen kom tillbaks. Senare så försvann den transaktionen helt från den listan.

Statuspoängen har inte bakdaterats till december, utan vad jag kan se så är de inlagda den 20e juli (dvs igår). Däremot sa personen jag pratade med att det skulle inte vara några som helst problem att bakdatera poängen, om det skulle behövas för att jag tappat status pga problemen (har brytpunkt 30e september, så lugnt för min del).
 

gneken

Medlem
Ansökte i mitten av december, kunde se att statuspoäng studsat den 22 december. Ett tiotal kontakter via deras chatt under vår och sommar, med ärendenummer och ”det fixas snart, vi lovar”.

Igår ringde jag istället, det öppnades ett nytt ärende. Idag är statuspoängen på plats. Får se hur det blir med eventuell kompensation :)
Så det tog endast en dag för dig att se statuspoängen på ditt SAS konto från att du ringde in? Kunde man se de på Amex-kontot under förmåner oxkså?
 

Shoreline

Medlem
Så det tog endast en dag för dig att se statuspoängen på ditt SAS konto från att du ringde in?
Korrekt. Snabba puckar – efter sju månader :)

Kunde man se de på Amex-kontot under förmåner oxkså?
Nope, syns inget i förmåner i amex-appen. Jag kunde se det på hemsidan förra gången då överföringen inte gick igenom, men kommer inte åt den sidan för tillfället.

Dessa överföringar som inte gått igenom tidigare sköts manuellt nu (enligt supporten), så går kanske inte den vanliga vägen via aktivitetslistan.
 

Qraze

Medlem
Uppgraderade från Premium till Elite i december. Inga poäng i sikte ännu men jag ligger med på den "berömda listan" :)
 
Toppen