Brandforce
Medlem
Bland den längsta i världen!Indierna har en lång tradition i att laga indisk mat.
Bland den längsta i världen!Indierna har en lång tradition i att laga indisk mat.
Det är ju faktiskt väldigt roligt att beställa specialmat för att man inte vill äta vegetariskt och så väljer man indisk mat...
I hindumayen så återstår väl bara kyckling om det inte ska vara vegetariskt.
Jag gör en ganska stor skillnad på vegansk och vegetarisk kost, det sistnämnda tillåter betydligt mer smaskiga (i mina ögon) ingredienser än strikt veganskt, öppnar man för mjölk, ost, grädde samt eventuellt även ägg så börjar det likna något, än bättre om man av någon anledning tillåter fisk.
Det skulle vara intressant att veta hur många per dag (alla flighter inräknade) som aktivt skulle välja den veganska boxen om den fanns som alternativ och presenterades/marknadsfördes som ett bra alternativ.
Edit: Gärna köttbullar och potatismos, men glöm då för allt i världen inte lingonsylt!
Så vad du föreslår är en husmannsbox? Om vi nu skall vara strikt Scandinaviska så borde det i boxarna på flighter från Sverige finnas:
Måndag: Pyttipanna gjord på rester från helgens slottsstek
Tisdag: Raggmunk med stekt fläsk
Onsdag: Blodpudding
Torsdag: Ärtsoppa med fläsk
Fredag: Fredagsmys med Tacos
Lördag: Stekt strömming med lingonsylt
Söndag: Slottsstek med potatis
Fattar inte vad problemet är för SAS. Skall man marknadsföra lokal kultur så ska man göra det ordentligt. Rätterna blir dock svåra att få ner i en kub så lösningen blir två mindre kuber istället för en stor.
Kalla? Det är varma kuber vi pratar om.Men hur kul är det att äta de där rätterna kalla?
I synnerhet blodpudding, och ärtsoppa upphör att vara en soppa när den är kall.
Varma? Det hade jag ingen aaaaning om. Smälter inte plasten på insidan av kuben?Kalla? Det är varma kuber vi pratar om.
Kalla? Det är varma kuber vi pratar om.