Senaste nytt

New EuroBonus Challenge, har ni också fått den?

Ändrade till 9 t/r som alltså ska ge 60000 extrapoäng. I helgen bokades lite småutflykter, nu återstår det att boka en resa så är nio stycken i håven.

Hej alla,

Nysignad hobbyresenär som endast läst på forumet ett tag, en eloge till alla engagerade som skriver här! Mycket både intressant och roligt som skrivs! :)
Mitt intresse för flygning och resande har jag haft sen barnsben då farsgubben tidigare jobbade för flygbolag, så mången resa har skett genom ID-biljetter. "Genombrottet" för min del vad gäller miles och bonusprogram vaknade till när jag för ca 1,5 år sedan reste någorlunda frekvent CPH-OSL. Nådde på detta sätt upp till Eurobonus silver, trevligt med extra poängen på 15% (saknar dom nu :() och extra bagage vid behov.
Nåväl, detta om det. Fick i våras SAS bonus challenge erbjudandet om 8 T/R för 60000 poäng. Hade redan 4 privata resor inplanerade för perioden, så drog till med en maxning utifall möjlighet skulle dyka upp att genomföra ytterligare 4 T/R.
"Råkade" lyckas klämma in en tjänsteresa CPH-MIL-CPH 23-24/6, och vips bara 3 T/R kvar för att klara bonusen...
Så nu ber jag er om lite råd och tips, jag har ledigt 2-3/6, och kikar på att klämma in resterande 3 resor dessa dagar. Har möjlighet att resa ut från AGH/CPH/MMX. Antar att billigast/minst tid i anspråk skulle kunna vara att flyga exv. MMX-ARN T/R 3 ggr, men är kanske inte så spännande...
Om någon vänlig själ skulle vilja förbarma sig med lite tips på upplägg, så mottages detta tacksamt! :D

mvh
kedja

Hej og velkommen til BusinessClass kedja!

Der er ikke nogen nem måde at finde de tre T/R der er billigst, nu skriver du ikke hvor gammel du er, men hvis du er <25 så kan du bruge 'ungdomsbiletter' der ofte er til gode priser - selv tæt på afgang.

Ved at søge på "ITA Matrix" kan man søge på mange muligheder på en gang - dette giver et OK oveblik.
Her skriver du dine 3 mulige afgangslufthavne, separeret med kommaer. Som destination skriver du alle de SAS destinationer du kan komme i tanke om.
I advanced routing codes skriver du O:SK - dette er for kun at få flyvninger opereret af SAS.
Jeg regner med at du kun vil have 'dagsturer' lenght of stay skal derfor være 0 nætter.

Det ser alt sammen således ud.

sas2.png

Billigste resultat bliver så:
sas1.png

Her har du altså lige akkurat mulighed for at nå ind til midtbyen og spise frokost på Mustafas Gemüse Kebap

Du kan med fordel undersøge muligheden for at flyve til Stockholm om morgenen, flyve 1 eller 2 T/R fra Stockholm (indenrigs er nok billigst) og så hjem igen om aftenen. Det er måske også værd at undersøge om der billige billetter i SAS Plus til Madrid, Barcelona eller Athen, her kan du tjene omkring 10.000 EB point - noget mere end på CPH-TXL-CPH eller MMX-ARN-MMX

For å være på den sikre siden:

Om jeg bestiller en t/r BGO-HEL med routing BGO-OSL-ARN-HEL og HEL-CPH-BGO, så teller denne som 1 t/r? Jeg må ikke være innom de samme flyplassene for at den skal være gjeldende?

Noen som vet mer om hvordan SAS ser på en t/r reiser i Bonus Challenge?

Meldte meg på med 10 t/r, og har alt fått booket BGO-CPH-IAD-CPH-BGO og en tur til Manchester (BGO-CPH-MAN-CPH-BGO), i tillegg til en 30k EB-poeng MR til ATH. Teller SAS disse reisene som 5 t/r eller 3 t/r...?

De anser det som 3 t/r.

Basert på det at jeg nå har fått 60k ekstrapoeng på min EB-konto, og bare 7 av 10 t/r-reiser er gjennomført, tror jeg de (eksemplet i første sitat) enten teller som 5, eller at EB-challenge egentlig teller 20 enkeltreiser. Kan være kjekt å vite om noen av dere er i nærheten av å klare kravet til 60k poeng.

Jag kommer att ha 21 segment under rätt tidsperiod efter den här helgen (och behöver 9 t/r), så det ska bli spännande att se, ja. Jag får återkomma när alla flighterna har trillat in på kontot.

Är det någon som vet hur de räknar t/r-resor? Om jag köper en resa som är A-B-C-B-A, räknas det som en eller två t/R?

Är det någon som vet hur de räknar t/r-resor? Om jag köper en resa som är A-B-C-B-A, räknas det som en eller två t/R?

Jag undrar också. Jag får bara mail från SAS ibland som säger, du behöver resa mer för att klara din challenge, men jag vet inte hur mycket mer. :)

Det räknas som 1 tur och retur om det är bokat på samma biljett.
Som jeg skrev et par poster lengre oppe er ikke det tilfellet. Jeg fikk EB-challenge gjennomført og 60k poeng på konto etter 21 enkeltreiser (tipper de kom litt sent, og at det bare telte 20 enkeltreiser). I så tilfelle teller de egentlig som 2.

Toppen