Senaste nytt

Nergraderad från first på grund av Thais byte av flygplan

För att när du väl kommer till loungen kommer du inte att ha ett boardingkort som det står F på. Det är en sak om de samma dag, efter att du checkat in, gör ship change och du blir nerpetad, men när det sker i förväg så är det helt enkelt bara så att du inte längre flyger i F och därmed inte har rätt till allt som kommer med att flyga i F.
Ja jag förstår det "tekniska resonemanget", Jag förstår dock inte logiken. Jag har "betalt" för first och kan pga av flygplansbyte inte få en sån flight, det kan jag förstå. Jag förstår dock inte logiken i att jag i övrigt "inte har rätt till allt som kommer med att flyga i F" när jag faktiskt "betalt" för det. Det "tekniska" kring felaktigt boardingkort i loungen borde gå att lösa, exempelvis med utskrift av den faktiska bokningen/"biljetten".

Ja jag förstår det "tekniska resonemanget", Jag förstår dock inte logiken. Jag har "betalt" för first och kan pga av flygplansbyte inte få en sån flight, det kan jag förstå. Jag förstår dock inte logiken i att jag i övrigt "inte har rätt till allt som kommer med att flyga i F" när jag faktiskt "betalt" för det. Det "tekniska" kring felaktigt boardingkort i loungen borde gå att lösa, exempelvis med utskrift av den faktiska bokningen/"biljetten".
Så om du har en enda F flight i din bokning ska du ha tillgång till F-service även på alla andra sträckor? Det är ju den logik du efterfrågar...

Så om du har en enda F flight i din bokning ska du ha tillgång till F-service även på alla andra sträckor? Det är ju den logik du efterfrågar...
Nej min logik är att om jag "betalt" för first, markservice, fligth och vad som nu i övrigt kan tänkas ingå, ska jag få behålla allt som är möjligt att behålla även om själva flighten blir nedgraderad på grund av planbyte till ett plan utan first-kabin. Förstår inte varför man ska nedgraderas mer än vad som är nödvändigt. Det är min logik.

Jag förstår inte varför du blandar in "andra sträckor". Här pratar vi om en sträcka som är "betald" first.

Jag ifrågasätter inte att du vet vad du pratar om eller att det fungerar som du säger. Dock fattar jag inte logiken i att man ska "straffas" mer än nödvändigt. Med din logik, om vi nu ska blanda in det här med flera sträckor, skulle det ju gälla att även om samtliga sträckor är "betald" first så ska alla nedgraderas om en av flighterna råkar byta till ett plan utan first-kabin... Verkar det rimligt?

Jag tycker helt enkelt att man ska få det man avtalat så länge det går att leverera. Har aldrig antytt att "en enda F flight i din bokning ska du ha tillgång till F-service även på alla andra sträckor". Förstår inte hur du kan tolka in det.

Logiken är ju att om du bara har en enda sträcka i F så betalar du ju som om alla sträckor vore F...
Ja det är ett avtal du ingått med öppna ögon medveten om vad som gäller. När motparten tvingas bryta avtalet på grund av flygplansbytet tycker jag det är rimligt att skadan ska hållas så låg som möjligt och begränsa sig till själva flighten.

Helt övertygad att det finstilta ger dig och Thai rätt men det gör inte det hela logiskt för mig.

Älskar kunskaperna och engagemanget det här forumet besitter! :)

Bokade precis om så jag flyger via Haneda i Thai first 747. Hoppas på att Thai inte byter något mer nu, även om det är något de gjort dem själva ökanda för. Iofs, byte från gamla 747 till nya A380 skulle jag inte tacka nej till. :p

Men som regel så har Thai kvar first och 747:an på TG622 BKK-KIX eller? Alltså byte av flygplan i ditt fall var bara ren otur?

A380 mellan KIX och BKK blev idag ändrat till A350 på min bokning i början av Maj också och blev därmed också nedgraderad till Business.

Toppen