Senaste nytt

Nergraderad från first på grund av Thais byte av flygplan

Vet dere om Tallin godtar dette som «kompensasjon» for ufrivillig nedgradering
Jag förstår inte riktigt varför man förväntar sig «kompensation» av ett bolag, i det här fallet SAS, för något som ett annat bolag, Thai, gör - helt oberoende av SAS. Du kan ju alltid fråga men jag hade själv haft mycket låga eller inga förhoppningar på att det skulle godtas. Gör de någon form av undantag får du nog betrakta det enbart som Goodwill än någon slags de facto «kompensation».

Jeg er også booket på TG659, ICN-BKK i april i First. Denne er endret til A350 uten First. Jeg har ennå ikke fått skriftlig beskjed om dette enda, men har sett det i bookingen selv.

Jeg har veldig lyst til å booke om til ICN-KIX-BKK for å få First flyvningen. Jeg vil da derimot få 9 sektorer på bookingen. Vet dere om Tallin godtar dette som «kompensasjon» for ufrivillig nedgradering, eller må jeg bite tenna i sammen og lide meg gjennom flyvningen i Business class?
Jag fick göra en sådan ändring för lite drygt ett år sedan när det försvann First på min flight.
Det finns som sagt ingen spärr på max 8 segment utan det går bra att lägga in åtminstone 10 flighter men det strider mot reglerna, men manuellt kan de som sagt göra detta om de anser att det är skäl nog. Kan ju ha kommit nya direktiv dock, sånt här kan ju ändras eller så hade jag bara väldig tur.

Toppen