Jag bodde sex nätter på Palmer House i Chicago förra veckan (HHD). Bokade billigaste rum via MVP-sidan och blev uppgraderad till rum på Executive-våningen 23. Vid incheckning meddelas att frukost serveras i loungen på samma våningsplan.
Loungefrukost rätt miserabel: Rostbröd, bagels, smör, cream cheese och marmelader. Muffins. Varmt i form av pannkakor och hemsk äggröra.
Frågar senare i receptionen om möjlighet att äta frukost i matsalen (Lockwood), precis som HHG-medlemmarna. Det är OK. Varje morgon är det dock problem eftersom jag som HHD inte finns med på HHG-listan... De flesta morgnar noterar man mitt namn för hand, en morgon behöver jag gå till receptionen som ringer upp frukosten och meddelar att jag ska ha frukost.
Den kontinentala (gratis) frukosten består av ett "premium" rostbröd, olika slags bagles och andra brödsorter inkl. våfflor(!). Hemgjorda marmelader, Nutella, honung från hotelltaket, fint utbud av pålägg och ost inkl. rökt lax, flera sorters yoghurt m.m. Kakbord med croissanter, muffins, wienerbröd etc.
Uppgradering till full buffé för USD 6 - fattiga riddare, korv, bacon, äggröra, gröt samt "valfria ägg" vid bordet.
Så på Palmer House får HHG betydligt bättre frukost än HHD.