Senaste nytt

Nekad vanliga frukosten som Diamond med Exec-rum

Senator

Moderator
Jag har varit med om tvärt om. Efter att jag fyllt i en enkät, minns inte exakt om vad, så undrade GM varför jag inte åt frukost i matsalen istf lounge!
Svaret var att jag fördrog den lugna atmosfären jmf med 'jäktet' i matsalen. Maten räckte mer än väl för mitt behov i lounge och det fanns 'bubbel' om man så önskade. Detta var i Zurich och jag Gold.

Zurich kan jag alltid välja som HHD. Men föredrar loungen och hoppas alltid på att Sylvie arbetar. Hon fixar då det jag vill ha från matsalen om jag önskar annat
 

FFlash

Medlem
Jag har ibland blivit erbjuden att kostfritt välja mellan lounge/restaurang frukost som HHG och HHD.

Jag vet inte om Hiltom enligt reglerna erbjuda frukost i restaurangen för HHD ifall det inte finns lounge, men jag har fått den alltid.

Orolig dock om de börjar köra strict policy (alltså endast lounge) nu när alla är HHD :)
 

ulagun

Medlem
Zurich kan jag alltid välja som HHD. Men föredrar loungen och hoppas alltid på att Sylvie arbetar. Hon fixar då det jag vill ha från matsalen om jag önskar annat
Samma gäller även Hilton Slussen, går att beställa upp omelett m.m utan kostnad.
Dessutom ett av de få ställen där man kan beställa upp ur a la carte menyn. Innebär att man endast betalar för maten men gratis dricka under cocktailstunden
Om frukostutbudet i loungen är typ trist Continental på något hotell brukar jag kolla öppningstiderna. Ofta öppnar huvudmatsalen tidigare.
Går man då till receptionen och påstår att man har tidigt flygavgång, konferens eller anat trovärdig anledning får jag ofta voucher till matsalen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

trekker

Medlem
Nar jag bodde pa Hilton Metropole i London var det inga problem att ata i vanliga restaurangen, jag gick till loungen forst men maten sag i princip oatbar ut dar sa gick vidare. Jag hade blivit uppgraderad till ett exec rum, men som enbart HHG kanske man har mer ratt till frukosten an HHDs? :)
 

Moco

Medlem
Nar jag bodde pa Hilton Metropole i London var det inga problem att ata i vanliga restaurangen, jag gick till loungen forst men maten sag i princip oatbar ut dar sa gick vidare. Jag hade blivit uppgraderad till ett exec rum, men som enbart HHG kanske man har mer ratt till frukosten an HHDs? :)

Faktiskt. Som HHG intas ju frukosten i restaurangen och inte i loungen. Så i just i den situationen blir det ju en gråzon där du besitter en större valfrihet. Metropole är ju ett riktigt sunkhotell i övrigt.
 

Senator

Moderator
Det kan jag halla med om till 100%, kommer troligen inte att stanna dar vid mitt nasta besok i London.

Faktiskt. Som HHG intas ju frukosten i restaurangen och inte i loungen. Så i just i den situationen blir det ju en gråzon där du besitter en större valfrihet. Metropole är ju ett riktigt sunkhotell i övrigt.

Metropol behövs det lite kännedom vilka rum man skall välja. Finns några riktiga lågvattenmärken där, men nu finns det lite ljus i de nyrenoverade rummen som är rätt fräscha. Jag har använt loungen som kontor många gånger med kundmöten och dyl. Men det är stort och inte så himla lätt att få koll på.

Sedan imponeras jag av Shadi, som är Lounge Manager som med tusentals gäster varje vecka fortfarande minns vad jag heter trots att det går ibland 9mnd mellan varje vistelse.
 

trekker

Medlem
Metropol behövs det lite kännedom vilka rum man skall välja. Finns några riktiga lågvattenmärken där, men nu finns det lite ljus i de nyrenoverade rummen som är rätt fräscha. Jag har använt loungen som kontor många gånger med kundmöten och dyl. Men det är stort och inte så himla lätt att få koll på.

Sedan imponeras jag av Shadi, som är Lounge Manager som med tusentals gäster varje vecka fortfarande minns vad jag heter trots att det går ibland 9mnd mellan varje vistelse.
Jag gjorde mitt forsta besok dar och blev "uppgraderad" till ett exec room. Hade sakert varit trevligare i ett nyrenoverat superior room som jag hade initial. Loungen tyckte jag var ratt trakig med inte sa mycket att ata pa eftermiddagen, men det var en riktigt trevlig kille som holl stallningarna i loungen, kan mycket val vara killen du refererar till.
 

Moco

Medlem
Metropol behövs det lite kännedom vilka rum man skall välja. Finns några riktiga lågvattenmärken där, men nu finns det lite ljus i de nyrenoverade rummen som är rätt fräscha. Jag har använt loungen som kontor många gånger med kundmöten och dyl. Men det är stort och inte så himla lätt att få koll på.

Sedan imponeras jag av Shadi, som är Lounge Manager som med tusentals gäster varje vecka fortfarande minns vad jag heter trots att det går ibland 9mnd mellan varje vistelse.

Det är ju bra om personalen är bra. Men oavsett om man är i nya delen (för långt att gå) eller gamla, så är rummen under all kritik. Jag tycker inte att det är ett bra hotell. Priserna kan dessutom stundtals vara helt sjuka. Jag tycker inte att kvalitén någonsin har varit i paritet med vad jag betalat.

Jag gjorde mitt forsta besok dar och blev "uppgraderad" till ett exec room. Hade sakert varit trevligare i ett nyrenoverat superior room som jag hade initial. Loungen tyckte jag var ratt trakig med inte sa mycket att ata pa eftermiddagen, men det var en riktigt trevlig kille som holl stallningarna i loungen, kan mycket val vara killen du refererar till.

Jag och samtliga kollegor som bott på hotellet har alla blivit uppgraderade första gången. Efter dess har jag aldrig fått någon uppgradering på just Metropole.
 
Toppen