Senaste nytt

Nekad vanliga frukosten som Diamond med Exec-rum

på Conrad Seoul fick jag välja. Bra mycket större utbud i vanliga matsalen, även om de i loungen sade att de fixar fram det jag vill ha. Personligen föredrar jag dock att gå runt och titta på vad som bjuds innan jag väljer.

Jag har aldrig varit med om att inte få frukost om lounge inte funnits. Då serveras den i den vanliga restaurangen. Vissa serverar ingen frukost i loungen heller, utan hänvisar direkt till restaurangen. Och ibland får man välja vilket som. Däremot är det ingen rättighet att välja restaurangen, som redan nämnts. Har alltid löst sig på något bra sätt och jag tycker att det är en bra förmån.

Detta är standard på Hyatt (på de hotell som har lounger, i.e. Hyatt Regency och Grand Hyatt) och de följer reglerna ganska strikt, men jag kan inte minnas att jag blivit nekad frukost i restaurangen på Hilton, varken som Gold eller Diamond.

När jag var guldmedlem på Hilton så hoppades jag ibland att jag inte blev uppgraderad till executive-rum eftersom jag då blev hänvisad till frukost i loungen. Ofast tycker jag att utbud och service är mycket bättre i restaurangen. Nu har jag Diamant och kan ju tyvärr inte välja.

Det här är för övrigt ytterligare ett bra exempel på hur Hilton totalt skiter i oss som faktiskt tjänat ihop våra HHD...

Gäller bara detta i USA, i början av veckan bodde jag på Hilton Milano var upp i loungen och kollade, inte så bra utbud inget varmt att äta, gick ner till restaurangen inga problem att äta där.

Gäller bara detta i USA, i början av veckan bodde jag på Hilton Milano var upp i loungen och kollade, inte så bra utbud inget varmt att äta, gick ner till restaurangen inga problem att äta där.
Nej, det är generellt. Vissa hotell erbjuder dig ett val, men det behöver de inte göra.

Intressant... tack för svaren.

Vad händer om en man som Diamond hamnar på ett hotell utan lounge(?)
Får man ingen frukost alls då eller "får" man bara continental där vanliga frukosten serveras?

@Senator - den kulturella aspekten spelar definitivt in här.

The Beverly Hilton:

Ingen lounge utan man fick kuponger som täckte Continental frukost med möjligheten att köpa full frukost för ~10$ pp.

Jag har varit med om tvärt om. Efter att jag fyllt i en enkät, minns inte exakt om vad, så undrade GM varför jag inte åt frukost i matsalen istf lounge!
Svaret var att jag fördrog den lugna atmosfären jmf med 'jäktet' i matsalen. Maten räckte mer än väl för mitt behov i lounge och det fanns 'bubbel' om man så önskade. Detta var i Zurich och jag Gold.

Toppen