Senaste nytt

Nekad Amex efter många år

Det låter som att American Express i Stockholm kan ha använt "AI" för att automatisera beslut om kreditrisk på den lokala marknaden. Det kan också ta hänsyn till andelen kunder som gått bort och andelen som behållit sina kort.
Ja alltså jag fick avslag på minuten sent en kväll så det var automatiserat på nåt sätt. Och när jag ringde ville de inte diskutera öht utan hänvisade bara till att jag själv får tolka min UC. Bad om nån typ av guidning var deras gränser går men icke - computer says nooo.

Ja alltså jag fick avslag på minuten sent en kväll så det var automatiserat på nåt sätt. Och när jag ringde ville de inte diskutera öht utan hänvisade bara till att jag själv får tolka min UC. Bad om nån typ av guidning var deras gränser går men icke - computer says nooo.

Ah! The computer says no
Då är det jobbigt om man inte får prata med någon vettig människa på kundtjänst.

bolån som jag höjt från 3,1 till 4,8MSEK sen senast så det måste vara det.
Bolån som är höjt på samma fastighet? Jag vet inte om de kan se att det faktiskt är samma fastighet, men kan de det så är det ju en rätt tydlig flagga. Dessutom har din skuldkvot på bolånet blivit radikalt sämre. Känns som det är väldigt sannolikt att det är där det klämmer.

Hopplöst läge men om din sambo har sitt kort kvar så kan du väl få ett extrakort? Eller det är sign-up bonus du vill åt?

• Gilla
Reactions: hco
Toppen