Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

Då är BvM och jag ombord vad måste vara en sprillans ny TK A321. Mycket imponerande plats i C för en sådan kort resa. Vi sitter på platserna 2E och 2F och en viss Loreen sitter på 2A med någon kille som absolut ser ut som han är i musikbranschen (sorry, nu generaliserar jag).

Mycket spännande resa med Jet Airways kärran senare till BKK i F.

Hälsningar från CIP Loungen i IST. Mycket folk och internet låg nere när vi kom (HORROR!) men nu funkar allt. Detta Turkish Airlines, man tycker dom har alla värdens möjligheter att bli världsledande med fantastisk hårdvara och underbar mat och dryck.

Tyvärr tror jag att senaste gången en Turkish Airlnes flygvärd eller flygvärdinna bjöd på ett leende var 2002 när Turkiet spelade bronsmatchen i VM. Alltså, hur svårt skall det vara? Jag tror att jag i alla fall på sidan 95 av "Senators Inflight Jokes" boken, kapitel 10 och fortfarande inget leende. Även Air France eller Iberia (med min urusla franska och spanska) men med deras knackigt engelska kan jag få ett leende i kapitel 2, sidan 3,

Ännu värre var röklukten som kom från cockpit. När jag har återvänt från hela resan (vågar inte nu, då returresan kanske blir hemsk) så kommer jag skriva ett brev till både bolaget, samt Luftfartsstyrelsen i Turkiet. Helt oacceptabelt!

Höjdpunkten var dock att detta nästan gick rakt åt skogen för en något trött BvM (tack för den Agehall, Nilsson, Sembl och Traveller). Han lämnade helt enkelt sin plånbok med 35 kreditkort i stolen, och vem såg denna? Jorå, den mycket sympatiska Loreen! Så vi tackar denna trevliga kvinna att vår resa fortsätter mot Bangkok. Återkommer med mer i morgon!

Då är london bokat torsdag till måndag nästa vecka i CE för 80 nya friska TPs.

Den här gången är det Miss Flatmate som skall tas med till hemliga takbarer, burlesque show och små champagne krypin bort från turiststråken i Fulham och Chelsea.

Hon har aldrig någonsin flygit business så det kommer att bli en överraskning för henne när vi går på planet. Hon tror att vi flyger economy och sitter längst bak då jag bokade så sent. Dags för henne att uppleva lite BA hospitality och skumpa.

Då hon är stort fan av Shake Shack som har slagit upp portarna i Covent Garden så blir det att äta där först och sen introducera henne till något som är ännu bättre. Patty and Bun är utan tvekan det bästa som går att få.

God förmiddag vänner från TG Domestic Loungen..

Min resrapport från TK till BKK kommer vara väldigt kort.. Jag sov.... hela vägen, missade allt. Nog första gången jag INTE har drukit ett glas skumpa på en long-haul.. Hur gick detta till? :)

I alla fall, Phuket nästa där vi stannar till måndag innan resan går vidare till Koh Lanta.

Burger & Lobster dude... Mayfair.

Har bara varit på den i SOHO och det är mycket bra men inte provat deras burgare utan bara ätit fantastisk hummer med pommes. Deras rolls är däremot sådär. Får bli ett besök på Mayfair filialen helt enkelt. Tack för att du påminde mig !

Nu är det bokat afternoon tea med på The Goring och hoppas på bra väder så vi kan sitta på innergården.

Då är vi framme på Phuket (inte mitt önskemål) men så blev det. 3 nätter på Karon Beach. Hilton levererar som alltid till Diamond VIPs så en Hilton Suite på 85kvm duger väl i några dagar :)

God afton från Koh Lanta. Då är snart vardagen åter. I morgon åker vi hem. Glädjande att Stockholm har haft kalasväder, det gör hösten enklare för alla...

image.jpg

Att vakna till den här vyn kommer man sakna, och BvM kommer sakna att dyka:

image.jpg

Nu får det också bli slut med dessa i ett bra tag framöver:

image.jpg

Om det finns någon som är sugen på att lyfta skrot med mig 3 dagar i veckan på SATS för att jobba bort one pack så hör av er :) Gissar att jag inte får nåt PM från Agehall

Toppen