Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

Jag ska själv gå i Mojito rehab efter denna resa fram till iaf den här helgen. Tappade räkningen på alla Mojitos med traveller som intogs på Curacao. Att vi sen hade gratis Mojitos på Hilton Bentley i Miami gjorde inte saken bättre.

Dr.Miles behöver man ju inte vara oroligt för, han dricker ju bara te och japaner lever hursomhelst
till minst 100.
Ja, just min hälsa behöver ni kanske inte oroa er men däremot det är mycket hög risk att råka ut trafikolycka i Kina.

Dagens bussresan erbjöd bra variation av komfort och säkerhet. :rolleyes:

Ditvägen
Yunnan_ 25.jpg

Hemvägen
Yunnan_ 33.jpg

行きはよいよい 帰りは怖い...

Vänner,

Skickade iväg ett komplimang till Swiss igår kväll gällande vår underbara resa LX9 mellan ORD och ZRH i söndags. Jag skrev också ett förbättringsförslag om att inte bjuda på någon CHF 2.00 sekt i Loungen innan, då detta nog inte var helt lämpligt för en Första Klass upplevelse.

Följande svar tickade in under morgonen innan jag knappt hade druckit min första kaffe:

Dear Mr. Senator

Thank you for your email regarding your flight from Chicago to Zurich on 11 August 2013.

I am very pleased to see that your experience in our First Class met your expectations. It is a pleasure to receive nice emails from our most loyal guests and I have of course forwarded your message to our Line Management, in order to transfer it to the Maître de Cabine concerned.

You however mentioned that the Champagne was not in line with our quality requirements and I would like to offer my apologies for the disappointment caused by this “faux-pas”. Constructive comments and valuable suggestions are the best source of constant improvement and I have therefore brought this issue to the attention of our Catering department for further evaluation.

I thank you again very much for having taken the time to express your experience and hope that SWISS will have the pleasure of welcoming you and Mr. BvM on board again soon.

Yours sincerely

Fanny XYZ
Agent
Customer Service

Fanny har tagit sig tid att kolla detaljerna att BvM var med på bokningen också. Imponerande svarstid, men ser även att emaillådan som används heter "PREMIUM".

Det är bara att lyfta på hatten åt er Senator, sembl, Traveller och BvM. Ni har lagt upp ribban för reserapporter/resor till en nivå som får oss andra som tänkt fortsätta skriva reserapporter att andas lite tyngre ... :)

Grym resa!

Det är bara att lyfta på hatten åt er Senator, sembl, Traveller och BvM. Ni har lagt upp ribban för reserapporter/resor till en nivå som får oss andra som tänkt fortsätta skriva reserapporter att andas lite tyngre ... :)

Grym resa!

Tack Von Mögen, vi hoppas hinna med skriva allt annat också. J... jobbet som kommer i vägen hela tiden..

Kan mycket stolt presentera att "The Old Ebbitt" i Washington DC hade en macka uppkallat efter mig?? ;) eller kanske det var för att det stamishak nummero uno för dessa 100 damer och herrar på Capitol Hill:

Senator Macka.jpg

Jag lyckades med konststycket att namnge en shot på en restaurant i New York för många år sen. De hade blåbärsshot och hallonshot i baren, vilket ju inte direkt tilltalar mig, men för att vara "rolig" (läs småberusad och "störig" ;) ) så sa jag att jag då vill ha Drottningshot (drottningssylt är ju hallon och blåbär). Bartendern var svensk nämligen. Jag var sen förbi samma ställe 4-5 månader senare och då fanns den på menyn. 50/50 av de två i ett shotglas helt enkelt. :)

Drink innovator står det numera på min CV... ;)

Då har BvM landat på Arlanda från resan med AA F på B77W. Hoppas att han denna gång har tagit bilder på kabinen som utlovat :)

Ledsen att vi inte har hunnit i mål med alla rapporter. Hamnade på ett visst 40 års firande i skärgården efter en virvelvindstur till London/Oxford i lördags. Och hela söndag var Sembl, Vega tillsammans med väninnan M ombord S.S. Traveller som manövrerades av en mycket kompetent CMDR Traveller. Jag fick rollen som "First (Un)Able Seaman". Den f.d. flottisten CMDR Traveller kommer nog skola mig till nästa resa.

Under kvällen skall den unge Master K (min bonus brorson på 15 år), BvM och jag ha lite "Boys Reunion" i Rållis med Boule, läsk/öl samt burgare. Det var BvM som förverkligade pojkdrömmen om att få gå på en amerikansk fotbollsmatch i New York förra året. I kväll överräcks en Green Bay Packers tröja som en överraskning precis till säsongsstart.

Till helgen är vi i Thailand då jag behöver lite semester från semestern. Då hoppas jag hinna ikapp, men vi finns på eventet i morgon innan avresa.

Lite bilder från söndagsmorgon, det blev enbart 90min sömn på grund av vissa vänner som snarkade en del så dessa togs 05:55 när jag gav upp

IMG_0857.jpg

Frågan är om inte minnena från helgen i skärgården är lika bra som hela resan till Karibien? Vi har det väldigt fint utanför dörren här i Storstockholm, eller hur?

Toppen