Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

Och hela söndag var Sembl, Vega tillsammans med väninnan M ombord S.S. Traveller som manövrerades av en mycket kompetent CMDR Traveller. Jag fick rollen som "First (Un)Able Seaman". Den f.d. flottisten CMDR Traveller kommer nog skola mig till nästa resa.

Senator, du skötte ditt ämbete ypperligt och hanterade på tampar osv på ett föredömligt sätt. Välkommen ombord igen!

Får jag fortsätta vara "private chef" och "deck/poolboy" och "Swedish stud" ?

As the Programme Director of The Programme Office of the Knee Deep Belly Flop Travel Company Limited ©®™, I can confirm that the request for the above titles have been assigned to Mr. Sembl by Royal Charter.

Denna diskussion får mig att tänka på den fantastiska kommentaren i affärssektionen av the Economist från sommaren 2010:

KIM JONG IL, the North Korean dictator, is not normally a trendsetter. But in one area he is clearly leading the pack: job-title inflation. Mr Kim has 1,200 official titles, including, roughly translated, guardian deity of the planet, ever-victorious general, lodestar of the 21st century, supreme commander at the forefront of the struggle against imperialism and the United States, eternal bosom of hot love and greatest man who ever lived

Schumpeter: Too many chiefs | The Economist

Frågan är om inte minnena från helgen i skärgården är lika bra som hela resan till Karibien? Vi har det väldigt fint utanför dörren här i Storstockholm, eller hur?

Stockholms skärgård är nog faktiskt ett av världens vackraste och mest exotiska resmål, bara det att vi som har allt inpå knuten inte riktigt förstår hur unikt det är :)

Toppen