Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

LH 747-8 i F ser onekligen ut att leverera....blir till att försöka få med på " to do"...

Ingen nöd på er på denna resa...fortsätt må gott ombord.

Dagens update

senator och sembl kör ett gympass som vanligt innan 08. Den förstnämnda på cykel och the economist medan undertecknad körde löpband med US och People magazine. 1h senare så blev det dusch och tvagning.

Till frukost beställdes det omelett med allting på förutom BvM som tog french toast med några liter maple syrup. senator gick dessutom loss på Mr Waffle och gjorde en riktigt krispig fet våffla. Undertecknad drack som vanligt upp en kanna av amerikanskt kvalitetskaffe för att jaga den där gyllene kaffesmaken.

På full mage så bestämde vi oss för att hoppa på en trolley tour på förmiddagen i Savannah. $22 senare satt vi på våran trolley som hämtade oss utanför vårat Hilton garden Inn. Och vilken start! Efter 5 min och två kvarter så stannar trolleyn och ett stort vitt rökmoln dyker upp ur motorn. En styck replacement trolley dyker upp och vi blir återigen hälsade med Welcome yaaaa alll. Klart trevlig tur på ca 1h30min där man fick en överblick och en historielektion. Nästa stopp hotellet och hämta bilen.

Attachments

• PicsArt_1375288748662.jpg
    PicsArt_1375288748662.jpg
    242,7 KB · Visningar: 650
  • PicsArt_1375288801166.jpg
    PicsArt_1375288801166.jpg
    228,7 KB · Visningar: 624
  • PicsArt_1375288874190.jpg
    PicsArt_1375288874190.jpg
    231,8 KB · Visningar: 652
  • 20130731_112227.jpg
    20130731_112227.jpg
    225,3 KB · Visningar: 660
Måste säga att det här med liverapporter är riktigt trevligt! Nu har vi tre att följa, dels denna men även agehall som är ute på äFventyr. :)

Sen Jacob förståss! :)

Washington Dulles-Atlanta Hartsfield flyg UA 3769 med United Express
Avgång: 16:50
Ankomst: 18:43
Flygplan: CRJ-700
Klass: First Class
Sittplats: 01F (BvM), 01D (Senator)

Efter några dagar i DC var det dags att åka till Atlanta. Vårt pris på biljetten innebar inrikes resor med United Airlines.
Under åren 1989-90 och 1993-99 bodde jag nära Denver, Colorado så UA har jag använt mycket under åren.

Flygbranschen i USA har ändrats mycket sedan dess och en stor skillnad idag är att rutter som tidigare flögs med DC-10, B777, B767 flygs oftast idag med A320/B737. Rutter som tidigare hade mindre jets flygs idag av United Express med ERJ eller CRJ. Nästan alla United Express flyg med mer än 70 stolar har ExPlus. Det vill säga en liten First Class cabin, samt Economy Plus. Utmaningen är att ”galley” ombord är liten, så det finns inget utrymme för mat. En stor nackdel är att UA Express kan ibland används på rutter på upp till 3 timmar. T.ex. DEN-ATL. Det innebär att man inte får samma servicenivå eller koncept som om en A319 användes. Nästan alla flighter mellan UAs hubbar ORD/IAD/EWR till ATL flygs av antingen CRJ-200 utan F, eller CRJ-700 med F. Det finns några enstaka flighter med större jetplan. Vår CRJ-700 var inte nyaste i flottan, och var rätt grisig.

Men först ett besök i United Club vid gate D6. Nu har inte jag åkt inrikes från IAD på över 10 år, men det var ett trist ställe nere i källaren. United jobbar med en uppgradering av alla lounger och denna behöver detta. Som vanligt enbart ost, käx, lite grönsaker, läsk och juice. Alkohol finns i baren, men eftersom vi skulle köra bil blev det Cola.

Gaten var bredvid, så det gick snabbt med pre-boarding. Knappt något utrymme för bagage ombord, så det blir ”Delivery at Aircraft”.

Vad skall man säga om detta? Undvik United Express och flyg mainline United om möjligt. Nu var flighten under 2 timmar, men det är pinsamt att använda begreppet First för detta. Mainline United flög jag senast 2011 i First mellan LAX och DEN, och det var faktiskt ganska bra. Detta var ett skämt. Flygplanet var smutsigt, och vi fick ett ganska surt bemötande.
Plats hade vi i alla fall:

IMG_0722.jpg

Vår fantastiska måltid:

IMG_0723.jpg

IMG_0724.jpg

Nej, det blir AA nästa gång eller UA mainline, tyvärr har vi ett segment kvar med detta skräp..

Toppen