Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

Ah, försäkringsshopping! En av mina favoritsporter.

Hoppas deras bagage kommer snart. Även om det är kul att få lite försäkringspengar att shoppa för, så ersätter det sällan hela bagaget.

Försenat bagage i Washington är ändå okej ur shoppingsaspekt.
Det fanns inte så mycket att shoppa när mitt bagage inte dök upp i Yantai, Kina.
Jo, Yantai stad har shoppingcentrum men inte i mitt resemål i glesbyggden.

Ouch. Det skulle vara ännu värre om man dessutom var tvungen att använda AmEx för att shoppa där och kunna få ut det på försäkringen.

God morgon från Savannah, Georgia!

Ledsen att det har varit tyst några dagar, det blev en mycket trevlig men blöt kväll i lördags. Sembl är fotografen i gruppen, så han har kanske några PG-13 godkända foton, mina är bara R-rated.

I alla fall, efter mycket om och men landade Sembl och Vega på DCA 18:55 lördag kväll, dock utan bagage. BvM och jag hade åkt ut med taxi för att träffa dom, och det blev en snabb taxi till Macy's där det inhandlades lite kläder, men stressigt då man stängde 20:00. Sembl var väl kanske inte helt nöjd med sin akutstyrsel. Men hur AA har hanterat allt detta lämnar mycket att begära. Uselt att inte få med väskorna i första hand, och vi höll på sent i går (BvM som är AA EXEC PLAT) ringde ett antal gånger. Det visar sig att Murphy var med på resan, och så sent som i går, söndag kväll så hade man inte fått bagaget till hotellet, det kom 04:00 i natt. Tur det då Vega och BvM åker vidare klockan 12:00 idag....

Härlig middag och kalaskväll, hoppas dom andra som minns allt kan skriva mer :)

Söndag hade vi en härlig promenad med mig som guide i DC, och lunch på PJ Clarkes innan BvM och jag åkte till Dulles. Vår kväll gick åt i att köra från Atlanta till Savannah... Precis innan stan, åkte BvM fast :( Georgia Highway Patrol klockade honom 88 i 70... Inte så mycket att säga..

Nu måste jag jobba lite innan vi skall turista lite. Sembl anländer runt 16:00 i eftermiddag via CLT.

Munchen-Frankurt, flyg LH 103 med Lufthansa
Avgång: 09:00
Ankomst: 10:00
Flygplan: Airbus A320
Klass: Business Class
Sittplats: 06F (BvM), 06D (Senator)

Hotellbuss vid 07:00, vi vaknade båda tidigt då vi var nog lite exalterade att åka kan man lugnt säga. Lufthansa First incheckning, där jag undrar på om vi kan åka en flight tidigare. Jag hade nämligen inte flera segment kvar på Lufthansa.com när jag bokade så transfer via LH103 var inte en möjlighet när jag bokade online. Inga problem (vi skulle nog faktiskt ha betalat GBP 400 per person) men kanske lite omständlig process med längre samtal till back office.

Väskor taggade till IAD, och mycket snabb säkerhetsprocess 5 meter från incheckningen. Sedan en snabb promenad till Lufthansa First Class Loungen.

Då vi inte hade fått våra boardingkort på sträckan FRA-IAD blev det direkt ett uppdrag i loungen för tjejerna där. Snabbt löst, och upp trappan för lite lätt frulle. Viktigt att inte käka så mycket i taget under dagen.

Om jag uppfattar rätt, så är det bara en FCL i MUC som delas mellan Schengen (G-gates) och Non-Schengen (H-Gates). Trappan upp var i alla fall på ”H-nivå” och som i FCT finns den tyska gränspolisen på plats.

Loungen är väldigt trevligt, men saknar kanske lite dagsljus/naturligt ljus. Baren är mindre än Frankfurt FCT och FCL, men väldigt bra service. Självklart blev det en bayersk weisswurst till frukost, och en kopp kaffe. Vi var väl i loungen i 50min, men kände väl inte att vi behövde mer just idag då vi skulle till FCT snart.

Själva NEK flighten till FRA gick på sådär 40min i en smockfull affärsklasskabin på 6 rader. En apfelsaftschorle och en kaffe var det jag var sugen på, vi skulle jo till FCT! Ganska svårt att få ihop servering på en sådan flight med tanke på den korta resan, men det gick bra. Landade vid A16, så nu var det att promenera till FCT.

Dagstur till Charleston

På morgonen bestämde vi oss för att ta en tur norröver. I bilen spelades hits på löpande band som tex lady in red under den ca 2 timmar långa resa. Då sembl föredömligt satt i bak för en gångs skull så fick han heller inte agera DJ.

På agendan stod USS Yorktown och stadspromenad bland de fantastiska husen i Charleston. Lite som att stiga in i en brittisk småstad. Otroligt småmysigt med en lång marknad som heter market street.

Vi hittade en otroligt trevlig cigarr och vinbutik där ägaren gav oss en personlig guidning bland robusta, churchills etc.

Lunch intogs på den mycket trevliga restaurangen Magnolia där vi alla åt buffalo chicken cobb salad och drack lokal IPA.

Några bilder från dagen...

Attachments

• 20130730_122108.jpg
    20130730_122108.jpg
    205,7 KB · Visningar: 574
  • PicsArt_1375227980398.jpg
    PicsArt_1375227980398.jpg
    219,7 KB · Visningar: 579
  • PicsArt_1375227886924.jpg
    PicsArt_1375227886924.jpg
    231,6 KB · Visningar: 578
  • 20130730_145032.jpg
    20130730_145032.jpg
    204,6 KB · Visningar: 554
En styck Tomcat

Maverick:*Tower, this is Ghost rider requesting a flyby.

Air Boss Johnson:*That’s a negative Ghost rider, the pattern is full.

Last edited:
Toppen