Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

MPC hänvisades längst bort till vänster efter ESTA och US citisens. Ingen annan där när jag kom. 3 olika ”guider” som var väldigt tydliga att det bara gällde för amerikaner. Sen leddes man in i en kö som gick förbi alla amerikaner. Tog ca 30 sekunder.
Toppen-info. Jag kom in i hallen från höger och Skylten jag såg var till höger (innan Esta). Jag lät mig luras, hade de kört med "Americans only" hade jag inte gått på den. Såg inte skyltar till vänster i hallen och man chansar inte på att gå runt och leta när man har ett helt plan bakom sig.

Fanns det en dedikerad MPC lane för dig?

Jag hade en riktigt dålig MPC på Atlanta F häromdagen.
Hittade en MPC skylt men ingången var stängd. Frågade personalen specifikt efter MPC-lane och blev inpekad i en fålla som såg tom ut.(Samtliga från Sas-kärran blev sedan inpekade i samma kö efter mig)

Det var bara det att den länkade in i vanliga flödet och de var otroligt ineffektiva på att placera folk i köer. Blev efter ett tag skickad till kön till ett vist bås mitt i vanliga flödet, där det redan var ca 10 pers före. Det tog 45 minuter och under tiden öppnade nya bås och de fyllde på med nya resenärer. De andra linjerna tunnade ut, men vi fick absolut inte byta linje.

Det såg ut som MPC linjen egentligen skulle hanterats av agenten i GE kön (längst till höger i CBP hallen. )
Han hade väldigt lite att göra och kunde lätt hunnit med ett par MPC utan att det påverkat GE.
Tråkigt att flygplatsen kan lyckas sabba MPC på det sättet.

Väldigt tråkigt att höra…

ATL tycks hitta på egna regler dag för dag. Läste på ett annat forum där transit security på concourse F delas upp i en vanlig kö för non-citizens och en PreCheck-kö för citizens där green card holders fick inte komma in.

Denna regel har ingen logik då de som har green card (oavsett medborgarskap) samt medborgare från vissa andra länder har rätt att ansöka om Global Entry vilket inkluderar TSA Pre.

Fungerade fantastiskt i Dallas för 2 veckor sedan och igenom på 2 minuter. På Newark igår så körde de med vanliga kön med alla andra ifall man inte hade amerikanskt pass.

Fungerade bra på LAX för ett par dagar sen. Det var inte helt 100 skyltat tyckte jag (jag kan ha varit dåligt uppmärksam också) men jag frågade en person precis där det delar upp sig och man ska hålla till vänster för ESTA och höger för Citizens/Global Entry , och just där var ingången till MPC kön.
Jag behövde visa kvittot på att jag faktiskt submittat och fått godkänt i MPC appen innan vi fick ställa oss i kön

Anlände i lördags till Tampa från Bahamas men hade glömt fylla i MPC.
Så vi gick i vanliga kön för Visitors som var helt tom, vi var igenom på mindre än 1 minut!

Övriga passagerare var tydligen amerikaner och stod i Global Entry o US Citizens köerna. Där tog det ca 5 minuter.
Ibland är det skönt att vara icke amerikan

Toppen