Senaste nytt

Någon som testat att förbeställa mat på Thai Airways?

Blev ingen förbeställning av mat denna gång, hade inte tid att sätta mig in i förvalen (man kunde klicka fram bilder och ytterligare info) så förlitar mig på de ordinarie rätterna, brukar i alla fall vara 3-4 huvudrätter att välja mellan.

Jacob, kan du inte utveckla din erfarenhet från "book a cook" på SIA?
Book-The-Cook finns för både business class och första klass från Singapore samt en handfull andra destinationer. Du hittar komplett meny på SIAs webbsida. Jag har prövat det två gånger (om jag minns rätt), en gång i business och en gång i first, var skapligt nöjd båda gångerna.

Jag har för mig att jag läst reserapporter från dina resor med Singapore Airlines och du nämnt att de serverat samma frukost bägge gångerna..?! Stämmer inte det? Hur kommer det sig att du inte bokat Book a Cook de gångerna när flighten till HKG ändå är 5 timmar?
Stämmer att brunchen var identisk båda gångerna i Suites Singapore-Hong Kong. Eftersom det var just brunch blir Book-The-Cook lite svårare då de flesta rätter är lunch/middagsrätter. Naturligtvis hade det säkert gått att beställa ändå, men hade blivit konstigt att köra frukt och yoghurt för att sedan hoppa till en mastig kötträtt.

Eftersom du har topprankat ANAs flygmat, hur står det egentligen till hos dem - Kan man också förbeställa mat och/eller har de något liknande SIAs "Book-The-Cook"?

Eftersom du har topprankat ANAs flygmat, hur står det egentligen till hos dem - Kan man också förbeställa mat och/eller har de något liknande SIAs "Book-The-Cook"?
Det är som Dr Miles säger, ingen förbeställning av mat. Dock är ju menyn så absurt lång att det vore tusan om du inte hittar något där du tycker om.

Har precis avslutat en resa med 4 sträckor förbeställd TG F mat. Det slutade med att jag skickade tillbaka 3 av 4 rätter. TG har aldrig briljerat med huvudrätterna de gånger jag testat. Däremot var helhetsintrycket otroligt bra runt maten trots detta. Tror du gör/gjorde rätt som inte förbeställde.

Har just avslutat en liten rundresa med Thai i F. På utresan från LHR valde jag Lobster Thermidor som jag upplevde som något träig men å andra sidan är jag van vid den Svenska hummern som vi fiskar själva här på västkusten. På hemresan BKK MXP så hade jag valt Lamb rack som var helt ok. Men håller med VonMögen att helhetsintrycket var otroligt bra. Beställningen på Thais hemsida funkade utan problem.

Jaha då var man ställd inför detta angenäma I-landsproblem.... Undrar om man ska välja Lobster Thermidor på HKG-BKK, men vad sjutton på BKK-LHR?

Toppen