Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

A359

Medlem
Mig veterligen släpper SAS bara 2platser i C och sen mitt i sommaren så blir det nog tufft.
Ok. 2C och 1 plus får det bli och hoppas på att fler platser släpps. Bokade sommarresan till USA i slutet av Januari förra året.

Är det då dom brukar släppa eller är det olika varje år?
 

LPC123

Medlem
Ok. 2C och 1 plus får det bli och hoppas på att fler platser släpps. Bokade sommarresan till USA i slutet av Januari förra året.

Är det då dom brukar släppa eller är det olika varje år?
Det beror på hur du definerar sommaren? Men juli brukar vara blockad och då skulle jag tippa att OM det släpps något så är det mycket närmare än i januari? Men vi bokade resa till ORD i september 22 under julen 21 men det är väll mera hösten än sommaren även om vädret i Chicago var magiskt då.
 

palmen

Moderator
Hur brukar det se ut ARN/CPH-ORD i Juli? Realistiskt att hoppas på 3 platser i business?

När brukar SAS lätta på locket och släppa sommarbiljetterna?
Generellt släpper inte SAS award-biljetter i juli över huvud taget (undantag har funnits genom åren). Det har dock ibland närmare avgång tillkommit awards under sommaren men då i stort sätt aldrig mer än 2 biljetter i business då planen går fulla i alla fall. Det är i stort sätt bara "vintertid" som man ser mer än 2 paltser i business på SAS som award.
 

A359

Medlem
Generellt släpper inte SAS award-biljetter i juli över huvud taget (undantag har funnits genom åren). Det har dock ibland närmare avgång tillkommit awards under sommaren men då i stort sätt aldrig mer än 2 biljetter i business då planen går fulla i alla fall. Det är i stort sätt bara "vintertid" som man ser mer än 2 paltser i business på SAS som award.
Okej, då ska jag skruva ned mina förväntningar en aning och hoppas på tur.
 

larced

Medlem
Hur fungerar det över jullovet? SAS släpper väl inga eurobonusbiljetter alls över jul va?
Vet ni ungefär från vilket datum det brukar vara stopp? Avvaktar möjlighet att boka connecting flight ORD - ARN 12 dec. Senaste veckan har det släppts dag för dag 8e 9e 10 dec. Och för ett par dagar sedan släpptes 11 dec, men inget efter det. När brukar award-stoppet vara i dec om dom har ett?
 

Canadien

Medlem
Hur fungerar det över jullovet? SAS släpper väl inga eurobonusbiljetter alls över jul va?
Vet ni ungefär från vilket datum det brukar vara stopp? Avvaktar möjlighet att boka connecting flight ORD - ARN 12 dec. Senaste veckan har det släppts dag för dag 8e 9e 10 dec. Och för ett par dagar sedan släpptes 11 dec, men inget efter det. När brukar award-stoppet vara i dec om dom har ett?
Kring 15e Dec - 10 Jan ca. Men olika på longhaul/inom Europa
 

Canadien

Medlem
Och vissa år har det släppts som vanligt, andra år har det tillkommit platser 90/120d innan. Men det var innan pandemin.
 

JPE

Medlem
Så jag kan ha otur och 12e ligger i riskzonen?
SAS bonusresor för den 12 december släpptes idag. Du kan här se en changelog:


Där finns inte ORD-ARN för 12 dec med och det beror förmodligen antingen på att någon knep platserna precis när de släpptes innan tjänsten awardhacks registrerade förändringar eller så har blackout redan inträffat.

Flera andra finns med, till exempel EWR-OSL, ORD-CPH och EWR-CPH.
 

JPE

Medlem
Så jag kan ha otur och 12e ligger i riskzonen?
Annars finns det en del andra alternativ i business via FRA/VIE/ZRH. Det är married segments så man måste söka ORD-VIE och sen lägga till anslutning till ARN. Sen är det ju lite fler ben och lite dyrare än en ren SAS-award.

2023-12-12 16:10LH:ORD-FRAOS:FRA-VIE42023-12-13 11:1512:05
2023-12-12 16:10LH:ORD-FRAOS:FRA-VIE42023-12-13 12:1513:05
2023-12-12 16:10LH:ORD-FRALX:FRA-ZRHOS:ZRH-VIE52023-12-13 12:1513:05
 
Toppen