Senaste nytt

När släpper lufthansa Business awards?

Ja, håll lite koll på hur det ser ut nu i sommar. Det är ju ofta snålare med Awards när det är semestertider.

Jag gjorde ett snabbsök till 4 vuxna för nuvarande Mileage Bargains för M&M i sommar. Kollade bara Atlanta och Boston. Fanns hur mycket som helst i juli/augusti. Men jag vet inte om det allokeras eget inventory till detta eftersom tillgängligheten är bara i en försäljningskanal:
Miles & More Mileage bargains

Jag gjorde ett snabbsök till 4 vuxna för nuvarande Mileage Bargains för M&M i sommar. Kollade bara Atlanta och Boston. Fanns hur mycket som helst i juli/augusti. Men jag vet inte om det allokeras eget inventory till detta eftersom tillgängligheten är bara i en försäljningskanal:
Miles & More Mileage bargains

MilesMore har bättre tillgång på egna LH-Awards än Eurobonus. Så det säger nog inte så mycket för trådstartaren tyvärr.

Kollade lite snabbt på Boston, som du säger @Senator Det finns 4 platser på många avgångar i Juli om man använder Miles&More, men sökning med United visar noll platser i Business.

Kollade FRA-BOS
Sökte 1 maj - 30 sep.

I maj och och juni finns det platser tre dagar i veckan - men i juli, augusti och september är det helt tomt i Business.

Källa: AwardFares - Flight Award Availability
Skärmavbild 2019-03-06 kl. 09.39.01.png

Last edited:
Snyggt, stödjer teorin att de släpper på för andra program än M&M ca 4 månader innan avgång då.

Jag har bevakat FRA > EZE med Lufthansa under ca 1-2 månader och där har ev. släpp skett 2 månader innan. Samtidigt fanns det redan biljetter från t.ex. BOG > FRA. Så min gissning är även att släppen varierar beroende på linje och även klass ombord (jag bevakade business).

MilesMore har bättre tillgång på egna LH-Awards än Eurobonus. Så det säger nog inte så mycket för trådstartaren tyvärr.

Inom Miles and More finns det drösar med platser som Canadien säger. Det avspeglar ej EB-tillgång.
Men just lufthansa brukar ha MYCKET god tillgång på C till USA för EB under sommar-tider. Finns nästan var man än ska någonstans tis, ons, tors i veckorna.

Varför skulle det vara det förresten?
I och med att 747an har 11 st fler business-säten (tror jag?) var jag lite rädd för att tillgängligheten för dessa skulle vara något sämre när rutten gick över till A333. Men så är ju bevisligen inte fallet!

Toppen