Homer
Medlem
Om du menar Business Class awards, finns det lite olika teorier om det http://www.businessclass.se/forum/threads/när-släpper-lufthansa-business-awards.37788/
Ca 3-4 månader innan avresa brukar de öppna en del platser. Enda gången jag lyckats boka 4 pers på Lufthansa business longhaul är just ca 3 mån innan. Beror också väldigt mycket på sträcka och datum ifall det blir några platser över huvud taget.
Kommer jaga 4 st business biljetter (+ infant) CPH-FRA-SEA till sommaren 2020, så försöker redan nu bilda mig en uppfattning om förutsättningarna för FRA-SEA. Som jag förstått det finns det gott om business saver awards på rutten lite då och då med nuvarande B747:an, men då rutten kommer gå över till en A330-300 under hösten 2019 så är mina funderingar:
Är det någon som har erfarenhet av Lufthansa Business Award på just A330-300 för lite större sällskap (4+)?
Specifikt då hur många som oftast släpps (i jämförelse med 747-rutter), om de släpps 330 dagar innan eller mer 3-4 månader innan som @Canadien indikerat tidigare?
Har som backup att köra SAS Business från CPH via USA-stopp och UA domestic till SEA, men undviker helst US immigration på transfern, och det hade helt klart varit trevligt att komma fram i Seattle utvilade och glada. Hemåt tänkte jag hur som helst köra SEA-någonstans i USA-CPH för att slippa seg transfer på FRA i slutet av en lång resa.
Jag har inte sett 4 platser I Business med LH vid 330/350 dagar, men inte kollat på Seattle specifikt. Just nu ser det ut som det bara finns ekonomi i Feb 2020.
Kolla lite med SAS sökning på några LH-sträckor i slutet Jan-slutet Feb 2020 och se om du hittar nåt. Sök på 2 platser för att se om det åtminstone finns så många.
Tack, runt 3 mån innan som gäller då. Plöjer igenom alla möjliga datum för FRA-SEA på awardfares just nu och det finns hyfsat gott om business award runt 1 mån resp. 2 mån fram, men frågan är hur det ser ut när det är en A333 istället för B747-400...På A330 har jag ofta sett saver med Lufthansa runt ~3 mån innan.
Aldrig sett nångång att Lufthansa släpper 4 platser i C 330 dagar innan på nån sorts flight till USA. (förutom förra påsken då Lufthansa hade vidöppet till Eurobonus under några veckor +330 dagar)