Senaste nytt

När släpper lufthansa Business awards?

hg1980

Medlem
En fråga som garanterat varit uppe massa gånger, men att söka efter saker som: Lufthansa tillgänglig osv är hopplöst, kommer mest upp diskussioner om Lufthansa First. Min fråga är helt enkelt, har Lufthansa något mönster i sina släpp av awards i Business? Har läst mig till att SAS oftast släpper 330 dagar innan, har Lufthansa ett liknande mönster?

Tack
 
En fråga som garanterat varit uppe massa gånger, men att söka efter saker som: Lufthansa tillgänglig osv är hopplöst, kommer mest upp diskussioner om Lufthansa First. Min fråga är helt enkelt, har Lufthansa något mönster i sina släpp av awards i Business? Har läst mig till att SAS oftast släpper 330 dagar innan, har Lufthansa ett liknande mönster?

Tack
Det verkar vara 359 dagar innan avresa, men kan inte bekräfta själv. Och inlägget är från 2014 så kan ju ha hänt en del sedan dess. Men en god gissning är att det fortfarande stämmer.
When Do Airlines Open Award Seats? - One Mile at a Time
 

Kimmen00

Medlem
Det verkar vara 359 dagar innan avresa, men kan inte bekräfta själv. Och inlägget är från 2014 så kan ju ha hänt en del sedan dess. Men en god gissning är att det fortfarande stämmer.
When Do Airlines Open Award Seats? - One Mile at a Time

Enligt min erfarenhet av 100tals sök för just lufthansa business tycker jag det skiljer sig åt.. Tex släpps business till usa ofta ej tidigare än 3 månader innan.. Men olika destinationer i Asien (tex Seoul) minst 6 mån innan. Lufthansa släpper ofta fler biljetter nära inpå. Iaf när det gäller usa..
 

Lindberg

Medlem
Jag har liknande erfarenhet. Lufthansa Business award till afrika verkar inte släppas 359 dagar innan utan något senare.
 

chazzie

Medlem
Är inte 330 dagar någon slags vedertagen främre gräns när bolag ställer ut biljetter, både revenue och awards som tidigast?
 

Senator

Moderator
Det finns en annan lösning på detta... Du blir Miles & More Senator, då finns det (nästan) alltid plats i Lufthansa Business samt First, och Swiss First ;)

Kanske den bästa förmånen som Senator att jag alltid får en bonusplats om jag vill ha det, så länge det finns några Businessplatser kvar. Har använt detta 3-4 gånger redan.
 

Kimmen00

Medlem
Det finns en annan lösning på detta... Du blir Miles & More Senator, då finns det (nästan) alltid plats i Lufthansa Business samt First, och Swiss First ;)

Kanske den bästa förmånen som Senator att jag alltid får en bonusplats om jag vill ha det, så länge det finns några Businessplatser kvar. Har använt detta 3-4 gånger redan.

Fast just det hjälper välan inte när det är en 2-4-1 tex.. :p:p
 

Jonas Edberg

Ny medlem
Hej

Jag tänkte flyga till Rio i sommar på en 2-4-1 Eurobonusresa.

Just nu gick det bara boka med TAP, inte Lufthansa.

Vet någon när man kan boka med Lufthansa? Är det stor skillnad på Businessclass på TAP och Lufthansa?

Med vänlig hälsning, Jonas
 

Dr. Miles

Expert
Hej och välkommen till BusinessClass.

Vad menar du exakt med "Lufthansa sina 2-4-1 i Business"?
Om det är awardplatser du pratar om, det är ingen skillnad för vanlig Star Alliance award och Star Alliance award med Amex 2-4-1 voucher när det gäller tillgänglighet.
 
Toppen