Senaste nytt

När och var besökte du en flygplatslounge första gången?

British Airways lounge på Landvetter tidigt 90-tal. Jag var inte speciellt gammal. Minns dock att loungen inte var speciellt stor. Räckte med vår familj så kändes den ganska full, men ack så exklusivt för en 6-7 åring. Så mycket läsk man bara kunde dricka, muffins, nötter och annat smått o gott. Om jag inte missminner mig kändes det mer exklusivt än i alla fall Menzies på landvetter idag.

Det måste varit 1999 på Arlanda, som nybliven EBG kändes resandet genast mer priviligierat med tillgång till SAS-lounge och dess utbud.

Något osäker på om det var Malpensa eller Linate, men i Milano iallafall.
Året var 1999. Flyingerik 15 år gammal, hade spenderat sportlovet tillsammans med familjen + familjevänner i italienska Alperna. På hemvägen meddelade SAS att planet var överbokat och behövde 4 personer som friviliiga att ta en senare flight hem. Då 4 personer ur sällskapet accepterade detta blev samtliga inbjudna till lounge.

Det var med stora ögon som Flyingerik gick in i lounge.
Både gratis mat och internet (ett par stationära datorer) medan man väntar på flyget - kan det vara såhär bra?
(Eftersom familjen var närvarande blev det dock ingen Fika den här gången)

Jag är en rookie. Frankfurt Business Lounge, året var 2014. Weissbier och korv. Där och då insåg jag vad jag missat alla år jag inte brydde mig om vad och hur jag reste.

Jag skaffade Priority Pass via Amex för 11 år sedan och gjorde min debut i Aviator Lounge Kastrup. Tyckte det var en lugn oas med fin utsikt mot plattan. Det fanns surfdatorer, danskt rågbröd och GT - lyckan var total!

Mitt första besök var i januari 1990 hos Pan Am i NY (JFK). Minns att det var en ganska oansenlig dörr in i loungen, som inte var så lätt att hitta om man inte visste. Chefen och jag åkte till Boston och han var mycket drivande att jag måste gå med i Pan Ams Frequent Flyer program. Något som jag aldrig hört talas om tidigare. Men jag gick med och ett år senare kunde jag ta med familjen på en bonusresa till Florida. Bra utdelning på den tiden.
Jag åkte naturligtvis mer än den resan i C till USA...

Kommer inte ihåg exakt men måste nästan ha varit en lounge i Budapest år 92 eller 93. Pappa hade Finnair Plus kort och vi skulle flyga till Helsingfors. Inkommande plan var försenat så vi blev uppgraderade så vi skulle ha en trevlig väntan. Vi fick använda loungen och sen dess har detta med lounger och businessclass varit intressant. Inte flygplatslounge men 92 åkte vi med min mor från Helsingfors till Travemünde med Finnjet. Vi hade en rätt sunkig B-klass hytt och mor frågade i receptionen om de inte hade något bättre. Commodore Class fanns. Sagt och gjort, en härlig hytt, egen hyttavdelning, lounge samt specialfrukost. Kommer ännu ihåg de små fyrkantiga chokladkonfekterna som erbjöds. Det gjorde ett stort intryck på en 11-åring.

Salon Air France 2F 2012 på väg hem från Air France - KLM - gruppens årsstämma samma dag. Trots att jag inte tillträde lät lounge managern mig komma in då jag nämnde att jag som ung aktieägare hade kommit till Paris över dagen för årsstämman :)

Toppen