Senaste nytt

När och var besökte du en flygplatslounge första gången?

bossefin

Medlem
Sabena lounge i Bryssel - skulle gissa att det var 1995. Skulle till Marseille på jobb. Det var jättesvårt hitta biljetter - det enda som hittades var en business biljett via Bryssel. Visade sig vara bra då det var kö till Bryssel och vi fick gå ner på ett militärt flygfält istället. När vi till slut tagit det sista skuttet (10 min) till Bryssel hade anslutande flyg naturligtvis gått. Blev 6-7 timmar i loungen. Nyhetens behag kombinerat med leda gjorde att jag provade utbudet rätt ingående :confused:...kom i alla fall med flyget (Swiss) så småningom och anlände i tid för en sen supé istället för den planerade lunchen.
 

Thornado

Medlem
Jag tror att det var reLAX-loungen på LAX, en betallounge som hade lite dryck och snacks, men mat fick man köpa med sig utifrån om man ville ha nåt att äta. Hade en lång väntetid där och tyckte det var fantastiskt att få lite lugn och ro, snacks, och gratis WiFi. Detta kan nog ha varit 2004.

Andra gången var även det en lounge där jag betalade för att komma in, Oryx-loungen i Doha då jag hade en 7-timmars connection över natten på väg hem från Sri Lanka.

Första gången jag besökte en lounge via biljett eller status var SAS-lounge i Oslo på väg till Reykjavik då jag flög SAS Plus första gången. Detta var strax efter att jag hade hittat BC.se och snart efter detta så blev jag EBG.
 

mtlmr

Medlem
Enkelt (tyvärr). Singapore Krisflyer Gold i Singapore T2 för ett år sedan. Misconnect i Eko gav oss när vi frågade varsin Lounge-voucher.
 

Jonas C

Medlem
Diners Loungen på Arlanda. Blev tvungen att gå dit gå jag inte blev insläppt i SAS Business Lounge på min C-biljett (SAS charter). Tyckte inte att den var speciellt märkvärdig på den tiden heller.
 

Stefan62

Medlem
Mitt första lounge-besök var i "Lounge Linné" på Arlanda 1990. Godis, nötter, kakor och alkoholfritt - det kändes exklusivt!

Det var då "SAS Club Euroclass"-kortet fanns och jag blev informerad om att Diners Club var bra och gav fria lounge-besök.

Mitt första besök kunde ha blivit redan 1987 då jag skulle resa i LH C till München, men då fanns inte internet och ingen information om vad den handskrivna C-biljetten gav för möjligheter...
 
Toppen