Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2021?

MrRob

Medlem
Siktar på att dra in två ytterligare 30-31/12 med Betalo.

Till någon med erfarenhet från att trigga vouchers nästkommande år genom betalning nära inpå årsskiftet: Är det bättre att betala torsdagen 30/12 eller fredagen 31/12 i år tro?
 
Siktar på att dra in två ytterligare 30-31/12 med Betalo.

Till någon med erfarenhet från att trigga vouchers nästkommande år genom betalning nära inpå årsskiftet: Är det bättre att betala torsdagen 30/12 eller fredagen 31/12 i år tro?

Varför inte bara betala den 28:e eller 29:e och slippa oroa sig att det hamnar på rätt år?

Med två vouchers på spel så är det väl bra att lite marginal?
Själv hade jag lagt in den betalningen i början av veckan ifall något skulle strula till sig
 

MrRob

Medlem
Varför inte bara betala den 28:e eller 29:e och slippa oroa sig att det hamnar på rätt år?

Med två vouchers på spel så är det väl bra att lite marginal?
Själv hade jag lagt in den betalningen i början av veckan ifall något skulle strula till sig

Förmodligen för att @MrRob vill att de 2 vouchers ska få 2022 som utfärdandedatum. Dvs giltiga t.o.m. 2023...

Tack för svaren. Mycket riktigt är det exakt som aldrighemma skriver: Jag hade gärna sett att att de blir giltiga i 24 månader istället för 12 månader som de blir om jag lägger betalningen 28-29/12.
 

donski

Medlem
Tack för svaren. Mycket riktigt är det exakt som aldrighemma skriver: Jag hade gärna sett att att de blir giltiga i 24 månader istället för 12 månader som de blir om jag lägger betalningen 28-29/12.

Känner mig som en noob men jag hänger inte med. Är det så att på så sätt kommer vouchern från 2021 årets spend men blir utfärdad 2022 och därmed giltig till december 2023?

Själv ligger jag nära min andra voucher från Elite och det vore väl nice med ett extra års giltighet!
 

Homer

Medlem
Känner mig som en noob men jag hänger inte med. Är det så att på så sätt kommer vouchern från 2021 årets spend men blir utfärdad 2022 och därmed giltig till december 2023?

Själv ligger jag nära min andra voucher från Elite och det vore väl nice med ett extra års giltighet!

Gör sista inköp för att trigga vouchern på nyårsafton 31 dec.
I början på januari kommer vouchern med utskriftdatum tex 2021-01-10 och det står att vouchern
gäller innevarande år från utskriftsdatum av brevet samt ytterligare ett år.


Tog lång tid innan vouchern kom förra året
Problem med leverans av AMEX 2-4-1 voucher till SAS system | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

ekf

Medlem
Känner mig som en noob men jag hänger inte med. Är det så att på så sätt kommer vouchern från 2021 årets spend men blir utfärdad 2022 och därmed giltig till december 2023?

Själv ligger jag nära min andra voucher från Elite och det vore väl nice med ett extra års giltighet!
Gör som Homer skrivit här ovan, men var medveten om risken... om köpet du gjort inte realiseras förrän 1 januari så får du ingen voucher alls
 

MrRob

Medlem
Gör som Homer skrivit här ovan, men var medveten om risken... om köpet du gjort inte realiseras förrän 1 januari så får du ingen voucher alls

Precis. Lite därför jag frågar efter någon med erfarenhet. Hade varit trevligt om 30/12 hade funkat.. känner att någon måste testat detta innan.
 

ekf

Medlem
Precis. Lite därför jag frågar efter någon med erfarenhet. Hade varit trevligt om 30/12 hade funkat.. känner att någon måste testat detta innan.
Ja det är det, har dock inte provat själv... Varje år i nov/dec är det några som frågar samma fråga och i januari är det några som rapporterar att de fått en voucher med lång giltighetstid... om det är i tråden som Homer länkat till minns jag däremot inte.
 

donski

Medlem
Gör som Homer skrivit här ovan, men var medveten om risken... om köpet du gjort inte realiseras förrän 1 januari så får du ingen voucher alls

Jag antar då att det är processdatum på fakturan som gäller? Det verkar ju lite random om det blir samma dag som köpet eller inte:

Screenshot 2021-11-21 194016.png
(fysiska köp bägge två)

Känns som 30/12 vore ju ett säkrare val och bäst att handla fysiskt typ på ICA?
 
Toppen