Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2021?

Mr Planning

Medlem
Nytt år, nya möjligheter!

Äntligen är det nytt år, och vi kan förhoppningsvis lägga allt negativt bakom oss och sikta framåt mot ett år då vi kan börja resa igen, för vem saknar inte loungerna, flygplatserna och allt poängjagande?

Saknar till och med köer!

Men nu kavlar vi upp armarna och ser till att fylla på poängsaldot, och framförallt fortsätta med traditionen, när får du din (första) 2-4-1 voucher 2021 :)

Tråden för 2**0 finner ni här:
När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2020? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

eiolos

Ny medlem
Det blir en långsammare start på året, så inte förrän mars i år! Ser också fram emot resande och normalitet, det kan inte komma snabbt nog.
 

JacobGBG

Medlem
Vojne vojne... Jag har 2 vouchers som går ut sista mars i år. och ytterligare 2 aktiva året ut. Eftersom jag med största sannolikhet kommer tjäna ytterligare 2 vouchers i år (oftast Juni/Dec) så är det frågan om man kommer kunna använda allt detta.
 
Jag fick årets första i samband med att 2019´s båda vouchers brann inne 31/3.
Surt...
Och nu är det ju stört omöjligt att flyga SAS så nu ackumulerar jag KLM miles istället.
Kanske är en win-win då jag har 7 siffrigt i EB poäng men just tangerat 6 siffrigt i miles...
 

PP4EH

Medlem
Hur gör ni när det blir fler vouchers än vad man har poäng att spendera.
ganska vanligt under Corona året när man flyger så lite.

köpa poäng ?
Sälja voucher ?
Låta den löpa ut ?
 

palmen

Moderator
Hur gör ni när det blir fler vouchers än vad man har poäng att spendera.
ganska vanligt under Corona året när man flyger så lite.

köpa poäng ?
Sälja voucher ?
Låta den löpa ut ?
Jag skulle låta de brinna inne, det kommer hända om höstens/vinterns resor blir inställda.

Köpa poäng är i stort sätt aldrig en bra deal, så det överväger jag inte ens, framförallt inte nu när vi inte ens vet när vi kan resa.

Sälja voucher går inte, vouchern måste bokas med sina egna poäng. Om du menar att sälja en bokning med din voucher och poäng så strider det mot sas villkor. Det skulle jag inte rekommendera någon att ens överväga, om man inte vill riskera hela kontot hos sas.
 

bvs

Medlem
Första i Februari och andra nu i April. Utan resandet börjar dock EB-saldot sina lite så de här kommer nog inte användas förens kanske senare i år eller tidigt nästa år
 
Toppen