Senaste nytt

När kommer nya Club Carlson-kortet?

agehall

Medlem
Fast att ha kort och boardingkort i telefonen är fullkomligt värdelöst. Jag begriper inte hur folk kan tycka det är smidigt. Allt det gör är att ta mer tid och oftast strular det på något sätt.
 

rob74

Medlem
Fast att ha kort och boardingkort i telefonen är fullkomligt värdelöst. Jag begriper inte hur folk kan tycka det är smidigt. Allt det gör är att ta mer tid och oftast strular det på något sätt.

Instämmer! Skulle aldrig ha min reseinfo endast där och utlämna mig till min mobils eventuella nycker...
 

Chrille

Medlem
Det verkar allt mer osannolikt att det kommer något fysiskt kort med tanke på att jag kvalificerade mig för en högre nivå i december och vi nu skriver maj.
 

Zodde

Medlem
Instämmer! Skulle aldrig ha min reseinfo endast där och utlämna mig till min mobils eventuella nycker...

Har använt app så länge det funnits och spara mig massa tid då jag slipper leta printer lr incheckningsmaskin. Skulle mobilen strula sitter ju smartpasset på baksidan.
Pappersbiljetter tillhör forntiden.
 

agehall

Medlem
Du reser uppenbarligen inte tillräckligt mycket för att se nackdelarna. Jag har aldrig sett att det har fungerat smidigare än papper på flygplatser.

De som hävdar detta brukar ju aldrig titta på den irriterade kön bakom sig när de står där och försöker läsa av sträckkoden. Och SmartPass är en av de mest idiotiska uppfinningar som SAS kommit på. Av ren nyfikenhet har jag försökt testa detta någon gång, men det funkar ju ännu sämre.
 

rob74

Medlem
Har använt app så länge det funnits och spara mig massa tid då jag slipper leta printer lr incheckningsmaskin. Skulle mobilen strula sitter ju smartpasset på baksidan.
Pappersbiljetter tillhör forntiden.

Kan du lagra all info offline i appen då? För jag känner inte för att köra roaming hur som helst för några hundra kr/MB när jag är i t ex Asien, om Wifi inte skulle vara tillgängligt...
 

rob74

Medlem
De som hävdar detta brukar ju aldrig titta på den irriterade kön bakom sig när de står där och försöker läsa av sträckkoden. Och SmartPass är en av de mest idiotiska uppfinningar som SAS kommit på. Av ren nyfikenhet har jag försökt testa detta någon gång, men det funkar ju ännu sämre.

Mhm! Måååånga gånger som SmartPass-läsaren inte funkat...
Och det är alltid lika kul när det blir "turnaround" i vändkorset.

Appar kan vara bra till mycket, men i just detta fall så vill jag instämma i att "Paper is King".
 

Zodde

Medlem
Du reser uppenbarligen inte tillräckligt mycket för att se nackdelarna. Jag har aldrig sett att det har fungerat smidigare än papper på flygplatser.

De som hävdar detta brukar ju aldrig titta på den irriterade kön bakom sig när de står där och försöker läsa av sträckkoden. Och SmartPass är en av de mest idiotiska uppfinningar som SAS kommit på. Av ren nyfikenhet har jag försökt testa detta någon gång, men det funkar ju ännu sämre.

Är Diamond på SAS, men självklart finns det de som flyger mer än mig.
Har väl haft problem EN gång med att Boardingcardet inte kommit fram direkt men då funkade smartpasset.
(Håller dock med om att de haft för stora inkörningsproblem med läsarna till dessa SmartPass)


ROB74. YES ALL info sparas offline INKLUSIVE Boardingkortet.

Elektroniska lösningar är framtiden, man anpassar sig bara olika fort.

ON TOPIC: Bad om statusmatch på CC, fick den inom 24timmar. Kort i mobilen håller för mig :)
 
Toppen