Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Får äta upp radiotystnads-kommentaren.

Nu plötsligt dök extrapoängen upp i SAS profilen per gårdagens datum.

Återstår att se när nivåpoängen kommer. :cool:
 
Får äta upp radiotystnads-kommentaren.

Nu plötsligt dök extrapoängen upp i SAS profilen per gårdagens datum.

Återstår att se när nivåpoängen kommer. :cool:
Samma här. Då är det nog nära nu. :)

Fick samtidigt detta från SAS Guldsupporten som jag nyss la ett ärende till.
Tack för du kontaktade oss och meddelande oss om detta.
Vi beklagar för eventuell besvär och konfundering. Amex har för tillfället tekniska problem med att registrera poäng till oss. Vi har fått information om att problemet håller på att åtgärdas och ber dig därför avvakta. Poängen kommer att registreras på ditt konto så fort det är löst. Vi har ingen insikt på exakt när detta kommer ske eller ungefärlig hanteringstid men jag vill försäkra dig om att du inte är bortglömd. Vi är måna om att du får dina poäng du är berättigad till. Vi tackar dig för din förståelse och tålamod medan vi jobbar på att lösa ditt ärende.
 
Last edited:
Skickade in en complaint idag via complaint-länken, efter att ha försökt få poäng en tredje gång. Kundtjänsten har varit bisarr.

Första gången fick jag veta att det är ett fel och att de inte kan göra något. Andra gången sades det att ärendet hade eskalerats till SAS och att poängen skulle skickas inom 8 dagar. De kom aldrig. Den tredje gången, idag, fick jag först höra att poängen skulle skickas automatiskt, men sedan att jag måste återkomma när felet är åtgärdat så att de kan skicka dem manuellt (??). De vet dock inte när felet är åtgärdat. När jag sade att det var bisarrt att de i samtidigt med detta ska höja avgiften och att jag inte fått kompensation erbjöds jag 3000EB-poäng, vilket i princip är värdelöst. För att få dessa måste jag även höra av mig när felet är åtgärdat, så att de kan skicka manuellt.

Bisarrt är ordet.
 
Någon av de som fick extrapoängen i förrgår - som också lyckats få nivåpoängen?

Känns som den bollen ligger hos SAS om jag fattat det rätt.
 
Hållt på med den här skiten i tre månader. Vänta 24-48 timmar så ska du få dina nivåpoäng, de ska vara på väg, enligt chat. Helt obegripligt att de inte lyckas lösa detta. Fick frågan om jag pratat med sas/Eurobonus vid två chat tillfällen. Frågade varför jag ska göra detta och fick till svar att problemet beror på sas. Svarade att jag inte har skaffat Amex Elite via sas, utan löst det via Amex, dör ett antal hundralappar per månad. Fick bara bara till svar ok. Förväntar mig inget nytt
 
Fick nedan svar av Guldsupporten. Då ser man ljuset i tunneln i alla fall.

"Nivåpoängen kommer alltid i slutet av månaden som Bonuspoängen registreras, och i detta fall är det den 30 november. Jag har kikat lite närmre och kan se att allting ser korrekt ut i vårt system och xxx Nivåpoäng kommer att registreras automatiskt. Jag vill informera dig om att Nivåpoängen kan komma att dröja och registreras på kvällen."
 
Toppen