Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Jag har inte fått mina nivåpoäng för oktober som skulle ha registrerats den 31 oktober. Men det är väl för att de vanliga poängen var försenade från Amex.

• Gilla
Reactions: Arv
Även jag fick svar från guldsupporten men ett annat:

"Amex upplevde tekniska problem under förra månaden som orsakade förseningen av både bonuspoäng och nivåpoäng för samtliga kunder. Det tekniska problemet är nu löst. Det innebär att det kan förekomma dubbla transaktioner av bonus- och nivåpoäng från Amex i november. Nivåpoängen som skulle registreras i slutet av oktober bör alltså registreras i slutet av november, samtidigt som nivåpoäng för november."

Undrar hur de hanterar de som hade brytpunkt för Eurobonus den 31 oktober om de registrerar nivåpoängen med en månads förskjutning.

Av erfarenhet - skit i att kontakta Amex support. Lämna istället in ett klagomål här.

Riktigt smidigt formulär som jag inte sett förut tack för tipset.

Fick svar på kontakten via formuläret.

"Vi bekräftar härmed att vi har mottagit din klagomålsförfrågan som skickades in via självbetjäningsportalen. Då vi anser din förfrågan vara ett serviceärende, har inte något klagomålsärende registrerats.

Vi hänvisar dig istället vidare till kundservice genom chatten i Amex SE-appen eller telefon 0771 29 56 00. "

• Angry
Reactions: Arv
Även jag fick svar från guldsupporten men ett annat:

"Amex upplevde tekniska problem under förra månaden som orsakade förseningen av både bonuspoäng och nivåpoäng för samtliga kunder. Det tekniska problemet är nu löst. Det innebär att det kan förekomma dubbla transaktioner av bonus- och nivåpoäng från Amex i november. Nivåpoängen som skulle registreras i slutet av oktober bör alltså registreras i slutet av november, samtidigt som nivåpoäng för november."
Jag fick mina nivåpoäng sista oktober så vet inte om ovan stämmer. Hade hellre fått dem i november då mitt nya år började då.

Toppen