Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Jag har inte fått mina nivåpoäng för oktober som skulle ha registrerats den 31 oktober. Men det är väl för att de vanliga poängen var försenade från Amex.
 
  • Gilla
Reactions: Arv
Även jag fick svar från guldsupporten men ett annat:

"Amex upplevde tekniska problem under förra månaden som orsakade förseningen av både bonuspoäng och nivåpoäng för samtliga kunder. Det tekniska problemet är nu löst. Det innebär att det kan förekomma dubbla transaktioner av bonus- och nivåpoäng från Amex i november. Nivåpoängen som skulle registreras i slutet av oktober bör alltså registreras i slutet av november, samtidigt som nivåpoäng för november."
 
Av erfarenhet - skit i att kontakta Amex support. Lämna istället in ett klagomål här.

Riktigt smidigt formulär som jag inte sett förut tack för tipset.

Fick svar på kontakten via formuläret.

"Vi bekräftar härmed att vi har mottagit din klagomålsförfrågan som skickades in via självbetjäningsportalen. Då vi anser din förfrågan vara ett serviceärende, har inte något klagomålsärende registrerats.

Vi hänvisar dig istället vidare till kundservice genom chatten i Amex SE-appen eller telefon 0771 29 56 00. "
 
  • Angry
Reactions: Arv
Även jag fick svar från guldsupporten men ett annat:

"Amex upplevde tekniska problem under förra månaden som orsakade förseningen av både bonuspoäng och nivåpoäng för samtliga kunder. Det tekniska problemet är nu löst. Det innebär att det kan förekomma dubbla transaktioner av bonus- och nivåpoäng från Amex i november. Nivåpoängen som skulle registreras i slutet av oktober bör alltså registreras i slutet av november, samtidigt som nivåpoäng för november."
Jag fick mina nivåpoäng sista oktober så vet inte om ovan stämmer. Hade hellre fått dem i november då mitt nya år började då.
 
Även jag fick svar från guldsupporten men ett annat:

"Amex upplevde tekniska problem under förra månaden som orsakade förseningen av både bonuspoäng och nivåpoäng för samtliga kunder. Det tekniska problemet är nu löst. Det innebär att det kan förekomma dubbla transaktioner av bonus- och nivåpoäng från Amex i november. Nivåpoängen som skulle registreras i slutet av oktober bör alltså registreras i slutet av november, samtidigt som nivåpoäng för november."
Var tvungen att kolla och tydligen ingår jag inte i "samtliga kunder" :)

SAS.jpg
 
Fick svar på kontakten via formuläret.

"Vi bekräftar härmed att vi har mottagit din klagomålsförfrågan som skickades in via självbetjäningsportalen. Då vi anser din förfrågan vara ett serviceärende, har inte något klagomålsärende registrerats.

Vi hänvisar dig istället vidare till kundservice genom chatten i Amex SE-appen eller telefon 0771 29 56 00. "
Enligt Finansinspektionens riktlinjer är det att betrakta som ett klagomål om ”en kund till ett institut i ett enskilt ärende framför konkret missnöje med hanteringen av en finansiell tjänst eller produkt”.

Vidare anses ”allmänna synpunkter och generella missnöjesyttringar […] inte som klagomål liksom ej heller missnöje som måste anses ha ringa betydelse för kunden.”

Här rör det sig om att AMEX inte uppfyllt sina villkor i enlighet med avtal. Att tjäna eurobonuspoäng är en central del av produkten/tjänsten och knappast av ringa betydelse. Du har framfört ett konkret klagomål.

Jag hade skickat in på nytt och förklarat att detta är att anses som ett klagomål.
 
Undrar hur de hanterar de som hade brytpunkt för Eurobonus den 31 oktober om de registrerar nivåpoängen med en månads förskjutning.
Min uppfattning är att SAS inte kan bakkreditera poäng om Amex är sena med att skicka dom. Amex skickar bonuspoäng = SAS genererar/betalar ut nivåpoäng baserat på de. Så kommer poängen från Amex sent - i mitten av november i detta fallet - så kommer nivåpoängen också bli sena. Så det är inte så mkt att göra förutom att köpa poäng om man inte kvalificerar/återkvalificerar. Köpta poäng bakkrediteras trots allt 123 dagar.
 
Toppen