Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Påminn mig, nivåpoäng är alltid giltiga för det datum där de tjänades in oavsett när de faktiskt blir utbetalade? Är intressant för mig som spurtar mot diamond med brytpunkt månadsskiftet Aug/Sep men har väldigt lite utrymme för någon Mileage run så hoppas på att glida över målsnöret på spend.
Poäng från kreditkort räknas alltid det datum de är krediterade på kontot, inte när du gjorde spend som tjänade in dom.

Nej det är stående.

Tror vi pratar om olika saker, det fanns ett erbjudande för något år sedan eller så där man erbjöds efter brytpunkt att köpa statuspoäng. Att köpa statuspoäng via shop är rätt straightforward, om än sannolikt låg intjäning i förhållande till butt-in-seat.

Men jo, iochmed att det i slutändan kommer handla om en sån liten mellanskillnad så blir det nog att bara köpa nivåpoäng för enkelhetensskull.

Last edited:
Tror vi pratar om olika saker, det fanns ett erbjudande för något år sedan eller så där man erbjöds efter brytpunkt att köpa statuspoäng. Att köpa statuspoäng via shop är rätt straightforward, om än sannolikt låg intjäning i förhållande till butt-in-seat.

Men jo, iochmed att det i slutändan kommer handla om en sån liten mellanskillnad så blir det nog att bara köpa nivåpoäng för enkelhetensskull.
Känns som lite trasig telefon här. Är efter brytpunkt du kan köpa. Står klart och tydlig från länken:

Köp av Nivåpoäng​

När skall jag köpa Nivåpoängen?

Din kvalificeringsperiod är 12 månader och när du i slutet på perioden ser att du har behov av att köpa Nivåpoäng kan du köpa dessa. De poäng du köper kommer att bokföras på ditt konto 123 dagar innan köpet. Detta för att du har möjlighet att köpa Nivåpoäng upp till 3 månader efter att din kvalificeringspeiod gått ut. Du skall vara minst 6 månader in i din kvalificeringsperiod för att kunna köpa Nivåpoäng.

Så om jag har brytpunkt enligt ovan så innebär det inga mer nivåpoäng från Amex som jag kan räkna på denna kvalificeringsperiod med andra ord. Då måste det skakas fram 4000p. på tre veckor.
Strålande möjlighet för en okynnes-MR :cool:

Men seriöst, fyll upp med allt familjen behöver från webportalen. Apoteket, Dustin med mera.

Sen får du i värsta fall köpa de sista poängen som saknas.

Toppen