Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Vill bara dubbelkolla så jag inte missuppfattat något men visst är det så att man får nivåpoäng för det man spenderade två månader tidigare?

Så ett inköp på 10.000:- som bokförs i januari => ger 2.000 bonuspoäng i februari och ger 600 nivåpoäng i mars?

För att komplettera frågan med ytterligare en komponent, visst räknas all spend t.o.m. sista december mot 2F1 för innevarande år? Så alla inköp som bokförs i december 2026 räknas mot 2F1 år 2026, ger bonuspoäng i januari 2027 och ger nivåpoäng i februari 2027?

För att komplettera frågan med ytterligare en komponent, visst räknas all spend t.o.m. sista december mot 2F1 för innevarande år? Så alla inköp som bokförs i december 2026 räknas mot 2F1 år 2026, ger bonuspoäng i januari 2027 och ger nivåpoäng i februari 2027?
Vad det gäller 241 så räknas bokförd spend in på samma kalenderår som spenden. Så har du handlat för 145.000:- fram till 15:e december 2026 och handlar för 5.000:- dagen efter så utfärdas vouchern ett par dagar senare och gäller fram till 2027-12-31.

Så spend i december räknas inte in i spend för 241 för nästkommande år.

Påminn mig, nivåpoäng är alltid giltiga för det datum där de tjänades in oavsett när de faktiskt blir utbetalade? Är intressant för mig som spurtar mot diamond med brytpunkt månadsskiftet Aug/Sep men har väldigt lite utrymme för någon Mileage run så hoppas på att glida över målsnöret på spend.

Påminn mig, nivåpoäng är alltid giltiga för det datum där de tjänades in oavsett när de faktiskt blir utbetalade? Är intressant för mig som spurtar mot diamond med brytpunkt månadsskiftet Aug/Sep men har väldigt lite utrymme för någon Mileage run så hoppas på att glida över målsnöret på spend.

Allt du handlade i juni får du nivåpoäng för i augusti och kommer då att räknas in i nuvarande kvalificeringsperiod. Det du handlade i juli får du ut i september som då räknas till nästa års kvalificeringsperiod.

Allt du handlade i juni får du nivåpoäng för i augusti och kommer då att räknas in i nuvarande kvalificeringsperiod. Det du handlade i juli får du ut i september som då räknas till nästa års kvalificeringsperiod.

Så om jag har brytpunkt enligt ovan så innebär det inga mer nivåpoäng från Amex som jag kan räkna på denna kvalificeringsperiod med andra ord. Då måste det skakas fram 4000p. på tre veckor.

Så om jag har brytpunkt enligt ovan så innebär det inga mer nivåpoäng från Amex som jag kan räkna på denna kvalificeringsperiod med andra ord. Då måste det skakas fram 4000p. på tre veckor.

Handlar du via shoppingportalen däremot (typ amazon) så ges ju nivåpoäng, de bakdateras till köptillfället.

Om du bokar rum på Scandic (via SAS) för 11.429 kr och checkar ut före kritiskt datum löser du det oxå. Sedan kan du ju alltid köpa de poäng som saknas retroaktivt, om det skiter sig med andra alternativ.

Last edited:
och . Sedan kan du ju alltid köpa de poäng som saknas retroaktivt, om det skiter sig med andra alternativ.

Det var väl riktat erbjudande som dök upp efter brytgräns snarare än något stående? Jag menar, farligt att lita på att det fortfarande är en praxis.

Toppen