6 st med den nya ”kabinen” är ute i driftDrygt fem år sen tråden skapades. Hur många tåg är renoverade nu? 7-8 av 40?
Först och främst går det bara att bygga ihop ca 36 tåg i dagens utförande med 4 mellanvagnar, 1 bistro & 1 manövervagn, då inräknat att man skall ha reservlok & reservvagnar som också rullar på tungrevision samtidigt.Drygt fem år sen tråden skapades. Hur många tåg är renoverade nu? 7-8 av 40?
6 st med den nya ”kabinen” är ute i drift
Konkret plan? Att du skall försöka planera bättre att träffa avgångarna som nya tåget går på menar du?Finns någon mer konkret plan? Länge sen jag åkte renoverat tåg nu...
På de fortsatta renoveringarna? Jag åker X2000 varje vecka men de här orenoverade börjar gå mig på nerverna, väldigt slitna och trasiga även om de i grunden är komfortabla. Trasiga toaletter, dörrar som slår, eller är svåröppnade, det knirkar o låter lite överalltKonkret plan? Att du skall försöka planera bättre att träffa avgångarna som nya tåget går på menar du?
Eller åker du en gång per kvartal. Väldigt otydligt vad du menar?
Var också precis på väg att kolla när detta egentligen drogs igång… jag vet inte hur planen såg ut men för i helvete? Och detta skall vara det trafikslag man får intryck av är prioriterat. Och inte en jävel har väl avgått/fått gå… gillar inte att raljera över Sverige och dess skatter, hänsynstagande, utredningar, system, pk-kultur osv eftersom jag nånstans ändå till stora delar sympatiserar med avsikten men det är ju svårt att inte vilja tappa det ibland.Drygt fem år sen tråden skapades. Hur många tåg är renoverade nu? 7-8 av 40?