Inget har ändrats, men var beredd att visa någon form av papper på att du faktiskt ska på möte/konferens.Vad gäller nu för tiden, kan man köra en jobbresa (möten/konferenser) på vanligt ESTA som tidigare eller har det ändrats något?
Vad gäller nu för tiden, kan man köra en jobbresa (möten/konferenser) på vanligt ESTA som tidigare eller har det ändrats något?
Inget har ändrats, men var beredd att visa någon form av papper på att du faktiskt ska på möte/konferens.
Det som diskuteras är ett "förslag" som nu skall ut för att diskuteras i 60 dagar. Så om jobbresan är inom 60 dagar plus/minus, så är allt grönt. Är det efter säg 1a Mars - då får man nog vänta ut vad som blir beslutat, och var vaksam runt just beslutsdatum för det har hänt att man ändrar regelverket efter att flight har lämnat och är mid air, vilket kan erbjuda extra utmaningar som självklart går att hantera, men ja vill man vara säker så väntar man antagligen ut detta.
Vad är detta för förslag du pratar om?
![]()
Visa upp sociala medier kan bli krav för USA-resan
Den som reser visumfritt till USA kan komma att tvingas visa upp sin sociala medier-historik för fem år tillbaka i tiden, skriver AFP.omni.se
Ja, det borde ju inte påverka redan utfärdad ESTA.Ja, men det handlar ju inte om vad du får och inte får göra på ESTA, bara hur du får ESTA.
Trump vill ju ha oss svennar, norrmän och danskar om man kollar på ett uttalande han gjorde häromdagen. I min värld har jag dock svårt att se detta beslut klubbas igenom som tidigare påpekat.Frågan är om USA ens vill har turister eller besök över lag? Detta är för mig svårt att ens minnas alla email adresser jag haft i mitt jobb de senaste 10 åren - och jag vet inte ens om jag får dela med mig av den information rent lagligt/avtalsmässigt?
Ja, det borde ju inte påverka redan utfärdad ESTA.