Detta är ju inte svart eller vitt. Jag är inte säker på att en bojkott att resa till USA kommer att göra någon skillnad på politiken.
Fördelen med att resa dit är ju att invånarna i USA trots allt får en möjlighet att få annan alternativ information utifrån än vad regeringen matar dem med.
Jag tror att det pratades en hel del om bojkott även förra gången "han en där" valdes till president. Det hade varit intressant att se ifall resevolymerna gick ner då också och hur lång tid det tog innan det återgick till det "normala". Visst pandemin kom emellan så det är kanske inte möjligt att hitta rättvisa sätt att jämföra på. Det jag vill ha sagt är att folks minne är ganska kort. När stormen kring tullarna har lagt sig, för det kommer det att göra, så kommer folk också att börja glömma och då reser man igen. De flesta människor är faktiskt "flexibla" med sina principer, framför allt om saker drar ut på tiden.
Om det då är så att dollarns värde dessutom sjunker gentemot kronan så är det ännu lättare att "glömma".
I dagsläget så känner jag inget behov av att resa till USA både pga politiska läget, men också kostnadsläget. Men jag har släkt som bor där borta så jag är ganska säker på att det kommer att bli en resa dit igen om kanske ett år.
Med allt detta sagt så tror jag att det är vist av SAS att försöka sprida riskerna, men jag tror inte att man i panik ska fatta beslut om att avsluta vissa USA-linjer. Likt vad andra säger i tråden så tror jag nämligen inte att det finns så stort underlag till Afrika eller Sydamerika. Det finns kanske på sin höjd underlag för någon eller max ett par avgångar i veckan vardera till destinationer som Brasilien och Sydafrika.
Även Indien skulle kanske fungera någon gång i veckan.
Skulle man kunna tänka sig alternativet att de kan förlänga sina linjer, dvs. att man stannar till i Bangkok, för att sedan fortsätta till Taiwan, Hongkong eller någon annan plats i Asien?