Jag har rätt lågt förtroende för SJs förmåga att köra tåg. Och för deras förmåga att prioritera det med resan som kunden faktiskt vill ha. Och ett antal andra saker. Men jag tror definitivt inte att SJ kör med scams.
Kundtjänst sitter som vanligt långt från problemet. Deras hemsida prio (Sorry!) är dessutom garanterat andra saker än prio, och därmed säkert även deras utbildning och den information de får.
Tekniskt fel låter rimligt. Dessutom har det inträffat under helgerna så de som överhuvudtaget kan fixa det har säkert inte börjat jobba förrän i tisdags (säkerligen för litet proglem för att kalla in folk från ledigheter). På detta är det kanske prioriterat under andra saker som hänt under ledigheterna.
Och slutligen är det kanske så att de nu insett att kundtjänst har delat ut poängen manuellt till ett gäng personer, antagligen okänt hur många, så att fixa det innebär nu också att ta höjd för att folk inte ska få en massa dubbelt.
Hade de insett hur mycket irritation det skapar så kanske det hade prioriterats högre, men det gör de nog inte. Eller så finns bara irritationen här inne och i vissa fb grupper och så men generellt väldigt få.