Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

Saknar också mina poäng.
Plus en kupong på espresso house som de har dragit poäng för men inte skickat.
Får också bara luddiga svar om något tekniskt strul.

Är det någon som har fått poängen utan kontakt med kundtjänst? Kan man räkna med att till slut få dem eller var det en scam-kampanj där kontakt med kundtjänst krävs för att få sina poäng?

Är det någon som har fått poängen utan kontakt med kundtjänst? Kan man räkna med att till slut få dem eller var det en scam-kampanj där kontakt med kundtjänst krävs för att få sina poäng?
Inte jag. Jag köpte till och med två biljetter med kampanjtorsken eftersom jag ville vara säker på att jag fick 2025-poängen minst en gång.

De säger ju att det ska lösa sig så småningom, men ett problem är att kundtjänsten inte vet något. De bara skickar det vidare in i vad som verkar vara ett svart hål. De gör en felanmälan och sedan släpper de ärendet. Efter 4e försöket att få rätt bad jag agenten bevaka mitt ärende och återkoppla men det vägrade hen.

Utan officiell kommunikation från SJ verkade det därför som en "scam-kampanj", dvs att göra rätt inte är prioriterat. Kanske någon skulle behöva gråta ut i kvällspressen?

Jag har rätt lågt förtroende för SJs förmåga att köra tåg. Och för deras förmåga att prioritera det med resan som kunden faktiskt vill ha. Och ett antal andra saker. Men jag tror definitivt inte att SJ kör med scams.

Kundtjänst sitter som vanligt långt från problemet. Deras hemsida prio (Sorry!) är dessutom garanterat andra saker än prio, och därmed säkert även deras utbildning och den information de får.

Tekniskt fel låter rimligt. Dessutom har det inträffat under helgerna så de som överhuvudtaget kan fixa det har säkert inte börjat jobba förrän i tisdags (säkerligen för litet proglem för att kalla in folk från ledigheter). På detta är det kanske prioriterat under andra saker som hänt under ledigheterna.

Och slutligen är det kanske så att de nu insett att kundtjänst har delat ut poängen manuellt till ett gäng personer, antagligen okänt hur många, så att fixa det innebär nu också att ta höjd för att folk inte ska få en massa dubbelt.

Hade de insett hur mycket irritation det skapar så kanske det hade prioriterats högre, men det gör de nog inte. Eller så finns bara irritationen här inne och i vissa fb grupper och så men generellt väldigt få.

Jag har rätt lågt förtroende för SJs förmåga att köra tåg. Och för deras förmåga att prioritera det med resan som kunden faktiskt vill ha. Och ett antal andra saker. Men jag tror definitivt inte att SJ kör med scams.
Scam var så klart ett raljant ordval. Jag tror såklart egentligen inte att SJ försökte bättre på kassaflödet lite på årets sista dag genom att utlova poäng man aldrig hade för avsikt att dela ut.

Men eftersom poängen inte har kommit och SJ inte har kommunicerat något kring det samtidigt som vissa uppenbarligen får sina poäng efter kontakt med kundtjänst så går det ju att tänka sig att SJ bedömer att det i den situation som har uppstått är lika bra att ligga lågt - att de som bryr sig tillräckligt kommer höra av sig och då få poängen, och att övriga nog inte kommer märka något.

Jadå, flera här i tråden. För egen del kom de samma dag som jag gjorde "resan" (31 dec)

Omfattningen kan omöjligen vara stor. Hur många köper en resa på nyårsafton (de flesta människor har ett liv) och reser i vecka 1 och börjar klaga på saknade poäng under helgerna?
Säg att det är några hundra.
En ensam kundtjänst-medarbetare fixar 200 kunder för hand på en dag.

Jag blev inringd den 27 dec av ett företag som gjort en miss i sina betalningar för flera tusen kunder. På 2 bankdagar har ett mycket litet team korrigerat reskontran för samtliga, gjort bank-betalningar, skapat individuell kommunikation, skapat kommunikationsriktlinjer för kundtjänst och lagt till info och historik poster i CMS:et.

Vad ett företag klarar och inte klarar under julhelgerna beror på vad man tycker är viktigt.

En misslyckad kampanj är helt klart inte viktigt för SJ. Det är säkert inte ens eskalerat över gruppchefsnivå.

Toppen