Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

Uppföljning 2025-kampanjen:
Jag fick mina på direkten när jag chattade med dom idag
med "direkten" menar du att du också kunde se det på kontot i stort sett direkt?

Jag har hamnat i något läge där de säger att de lägger till poäng manuellt, men inte heller det kommer in. Nu säger de att de har fått felanmäla att poäng inte krediteras fast att kundtjänst skapar transaktionen.

Uppföljning 2025-kampanjen:

med "direkten" menar du att du också kunde se det på kontot i stort sett direkt?

Jag har hamnat i något läge där de säger att de lägger till poäng manuellt, men inte heller det kommer in. Nu säger de att de har fått felanmäla att poäng inte krediteras fast att kundtjänst skapar transaktionen.
Han lade till dom under samtalet och erbjöd sig att vänta tills jag såg dom, men dom var där redan när han erbjöd sig.

Coolt. Antingen har olika agenter olika behörigheter eller så vet några ett sätt att göra det på som är omedelbart. Jag fick förklarat att "poäng kundtjänst lägger till ska först godkännas av någon i ett annat system och det kan ta flera timmar innnan det syns på kontot".

Men två dagar i rad har de inte lyckats lägga till poäng och säger att de nu har felanmält själva funktionen.

Fick precis detta svaret via chatt.

Vi har haft problem med denna kampanjkod då det är ett tekniskt problem med den. Vi har tekniker som jobbar på att lösa detta. Vi kommer att skicka ut information när den är återställd och hur vi kommer att ordna med de extra poängen.

Jag fick 1000 poäng istället för 2025 för resan till Flemingsberg bara för att jag hade skickat sms:et för att få SMART-kampanjen innan jag köpte resan. Tydligen aktiverades då den kampanjen för följande två resor oavsett vilken annan kod man skriver in.

Sitter med någon i kundservice på telefon (chatten verkar dö så fort jag stänger Safari eller byter app i min telefon, men verkar fungera felfritt i Brave). Han skulle återkomma, blev tyst och har varit borta i 10 minuter nu.

Update: Han kom tillbaka nu och frågade om information som jag redan gett honom...

Update 2: Han sa att de "har problem med den kampanjen och att SMART-kampanjen inte ska ha blockerat den här, och att 2025 poäng kommer in "i framtiden"".

Tror ni som jag att det inte handlar om något sånt, utan att det rör sig om en scam? Jag menar, hur kan en kampanj registreras felfritt, men inte en annan?

Varför skulle denna kampanj behöva registreras manuellt? De har IT-folk men varför skulle de inte kunna lösa ett sånt här problem?

Last edited:
SMART-kampanjen gick enligt reglerna mot nästkommande resa, och den blockerade inte kampanjkoder som använts vid bokning. (Jag har resor bokade med kampanj i höstas som fått både bokad kampanj och SMART-poäng)

Det här med att 2025-kampanjen kommer in någon gång i framtiden har de sagt flera gånger, och det kan ju vara något med att den kan ha satts upp felaktigt och de nu måste hitta en adhoc-rutin för att trigga insättningen av poängen.
Men helt uppenbarligen har också vissa här fått poängen manuellt tillagda. Risk för dubbel-dip med andra ord, och det är väl därför som någon längre in i organsiationen nu sitter och blockerar det som kundtjänst gör. Det brister rejält i kommunikationen, både internt och till kund.

Man får hoppas detta är en engångs-händelse, för SJ-kampanjer har tack och lov fungerat rätt stabilt hittills.

Menade det var nåt 2022 och 2023 men under 2024 fick svart för bara extra poäng 3000 sen nåt grå/vit får 2000.
Jag har gett upp hoppet om att det ska bli lika bra som innan och ser det som en permanent försämring av SJ Prio. Jag reser inte så mycket, men med de erbjudandena var det hyfsat lätt att nå grå. Nu hade jag kanske kunnat nå det med lite kämpande men utan förmåner så finns det ingen mening med det.

Toppen