Statusmatchade också till Senator och flög ARN-VIE-BKK nyss med Austrian, och BKK-MUC-ARN hem med Lufthansa, samtliga flighter i ekonomi med familjen.
Vid avfärd från ARN 15:20 var SAS-loungen stängd.
ARN-VIE, ingen recognition eller liknande. Vatten och en chokladbit.
Väl i VIE hade vi nästan 6 timmar, så jag gick först till Austrians schengen-lounge.
Status var inlagt via LH-appen och allt såg bra ut där, men vid ankomst till loungen så var inget Miles&More-nummer och gick inte att lägga in enligt damen i loungen, "eftersom resan är bokad via SAS". Vidare till non-schengen loungen vid G-gates. Damen vid ingången beklagade statuskrånglet och lade in statusen korrekt på biljetten.
VIE-BKK, några timmar sena ut så matserveringen var vid 2 på natten. "Kids meal" var panerade fläskbitar så hårda att jag knappt kunde skära eller tugga dem, så det blev medhavda snacks innan läggdags. Crew suckade när jag frågade efter extra filt till barnen.
BKK-MUC, ingen recognition men trevligt crew. Helt OK mat. Crew delade ut gosedjur, pennor och lite annat till barnen, trevligt.
MUC-ARN, helt normal flygning, inget som avvek åt endera hållet.
Förutom att jag fick tillgång till loungerna (som iofs är det viktigaste för min del), så märkte jag ingen skillnad med senatorstatusen väl på planet. Det gör jag iofs inte med SAS eller något annat bolag heller, och det är inte speciellt viktigt för mig personligen.