... flygningen [var] högst ordinär. ...
För mig sammanfattas egentligen erfarenheten som SEN av den meningen.
Om jag åndå summerar vad SEN status gett mig är det
* en uppgradering intra-EU med ekonomi-service (och det var väldigt viktigt för LHgroup att jag betjänades av personalen från Y-kabinen medan de två som jobbade i fronten behandlade mig som luft)
* En gång recognition på 8 flygningar - inte personlig men purser riktade sig till samtliga på första Y-rad med en trevlig hälsning.
* Auto-seating på light-biljetter som ungefär hälften av gångerna gav mig första rad i Y kabinen (uppskattat) och andra gånger dåliga platser.
* Autoseating till nödutgångsrad - då flaggar appen för att man måste kvittera reglerna. Det synkas dock inte vidare utan man förhindras istället att boarda.
* fått lära mig att om man ringer numret som chatboten ger mig i inloggat läge, så skiter de fullständigt i SEN, för gu'bevars de är ju
Lufthansa och har inget att göra med Lufthansas lojalitetsprogram, men om man verkligen
vill kan de placera en SEN på en gratis stol mot betalning.
* Om M&M SEN kundtjänst hjälper mig med sätesvalet, så övertrumfas det ändå av flygbolagets algoritmer och jag flyttas utan någon som helst varning (nej, inte eq-swap, inte gardinflytt - platsen var ledig, men LH algoritm ville helt enkelt inte låta mig sitta på preferred seat på en UA award)
* gratis internet som kostar pengar
Som SEN har jag såklart alla andra fördelar av LHgroup, tex:
* en App som går på LSD och fantiserar fram avgångs- och ankomsttider, m.m.
* usel integration mellan flygbolagen inom LH-group och mot M&M i, tex inloggad kan inte boka resor med LH-group eftersom det ena bolagets sajt tolkar passageraruppgifterna på ett sätt som inte stämmer med hur M&M tolkar det. LH-appen kunde inte skapa SN boardingpass osv osv
* förseningar
* mycket buss-gate på FRA och BRU
...
För er som hoppade på matchningen i höstas, planerar ni att behålla er status den hårda vägen eller låta den förfalla?
Jag har inte bestämt mig ännu. Min ursprungliga plan var att förnya och upprätthålla SEN under några år.
Men jag har just nu inget bokat med LHgroup för 2025 och rubriken (inte imponerad) stämmer bra för mig också. Därför kommer det att bero på pris. Om LH-group kommer med bra priser i premium-kabiner till Asien och Oceanien, companion (2-4-1) eller likande finns det en möjlighet.