Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Ahh just det, så nu när jag dubbelkollad på LH hemsida - då får jag budgetera för inklämd i mittensäte och så blir alla ev recognition en ny form av bonus. :)

LH har säkert mer insyn i backend och kan se att detta är crediterade flighter som aldrig flygits.

Återigen, upp till dig. Jag hade inte tagit det för givet och chansat.
Verkar vara lugnt
a170e39549ae69653d3e6239f975043c.jpg

Verkar vara lugnt

Väldigt konstigt att du får ett utskick, enligt T&C så skulle ju ingen indikation ges?

:oops:

EDIT: Nu gick jag in på mitt M&M konto för att kolla om jag fått något meddelande, och ser absolut inget likt ovan däremot när jag klickar mig in på account management ser jag detta:

1727712594543.png

Jag klagar absolut inte men lustigt att se hur många sätt LH kan vara inkonsekventa på.

Last edited:
Hehe, nej stämmer det skall jag såklart göra - hope for the best, plan for the worst ? Sedan är det ju två heldagar med flygplatser - ARN-FRA-VIE-Moldovia (?) och retur påföljande morgon. Bäddat för lite loungehopping men också förseningar, ombokningar mm - skall bli kul :)

Har Ancona bokat sedan tidigare (4 ben). Hittade under kvällen denna som jag hoppas ska fullborda förlängningen.

Finns fortfarande tillgängligt, dock med förbehåll för att det inte är helt klart om segmenten räknas (operating airline Trade Air/C3, genererar inga M&M poäng enligt Croatia Airlines hemsida).

Denna räknas ej som @palmen påtalat i statusmatchtråden. Utförs av Trade Air och genererar inga poäng, således inga segment till challengen.

Attachments

• Screenshot_20240930_195616_Gallery.jpg
    Screenshot_20240930_195616_Gallery.jpg
    217,5 KB · Visningar: 76
Last edited:
22d6b0931a32465316b254f7bab04ff3.jpg

Jag är i samma situation, undrar om jag behöver ett ben till nu för min Senator-matchning när de bokade om till direktflyg…

22d6b0931a32465316b254f7bab04ff3.jpg

Jag är i samma situation, undrar om jag behöver ett ben till nu för min Senator-matchning när de bokade om till direktflyg…

Fick standardsvaret, men jag kör det ett varv till med bilder på mina pappersbiljetter.
1727723111265.png

Nu har jag en resa till om två veckor, så jag kommer att klara antalet segment ändå.

Toppen