Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Enkel beskrivning;
via Google flights - skriv GOT to "anywhere" = Explore
nästa sida: klicka på "1 week trip in next 6 months" och välj "weekend" och sedan månad alternativt specifika datum
Därefter klickar du på "filter" där du
1) scrollar ner till "Alliances" och välj då "Star Alliance"
2) Välj sedan även "flights only"
3) (Smaksak om du vill använda max pris också)
Använd sedan kartfunktionen för att söka fram destinationer på karten. Tar lite tid. Tips att söka sig "djupt ner" då fler destinationer dyker upp.

Du kan också välja en destination som man kan misstänka kan ha 2 legs på. Tex. Verona eller annan mindre destination.

Välj "view flights" och då visas utresa. Välj sortera på "cheapest flights" - då kan det komma upp fler alternativ och då med 2 stopp (3 segment). Om du hittar en hyfsad bra utresa väljer du den och kommer då till hemresan.
Skulle det då visa sig att hemresan bara har 1 segment finns det två alternativ (A) under "other returning flights" står det "X more flights", välj den och sortera på pris eller (B) välj en dag kortare eller längre resa uppe till höger på sidan.

Gjorde en sökning nu för det här inlägget och från GOT för att kunna förklara och hittar då tex. Göteborg - Verona med 2 stopp (3 segment) i vardera riktning 1-4 november för 2,548kr hos Lufthansa (om än lite kort transfertid men LH säljer biljetten). Hittar även till Ljublijana och Lyon med 2 stopp för ok pris, för andra helger i november.
Min poäng är däremot att det går att hitta 2 stopp till hyfsad penning genom att klicka runt lite på det här sättet.

Obs. att man i något steg även måste ta bort SAS från Star Alliance samt lägga Lufthansa City. Dvs. kontrollera noga att alla bolag som visas är detsamma som de som LH accepterar för statusmatchning.

Last edited:
Komplettering gällande ytterligare filtrering på flygbolagsnivå anpassad till LH Status match;
Välj "view flights" och då visas utresa. - Det här här du kan välja filter på flygbolagsnivå - se därför till att dessa flygbolag är ikryssade (särskilt då Eurowings och LH Cityline - samt ta bort SAS) *Google flights hoppar lite och ibland kryssas "Star Alliance" i under flygbolag men korrigera det i sådana fall.

*Eligible airlines: Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Discover Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa City, Luxair and SWISS.

Tydligen ville kjoltyget med på en vända. så jag började kolla igen. Nu är det billigaste jag kan hitta med avgång från arn följande.
Hittar någon annan något billigare ? och eventuellt tidigare? =)
1724840778347.png

Tydligen ville kjoltyget med på en vända. så jag började kolla igen. Nu är det billigaste jag kan hitta med avgång från arn följande.
Hittar någon annan något billigare ? och eventuellt tidigare? =)
Visa bifogad bild 156460
Är det helger? Är det max 1 övernattning eller kan ni tänka er 2 dagar alt. åka to-sön eller lö-mån/tis? Och det är just till Klagenfurt?
Matchningen borde väl funka då LH och Austrian flights även om flygen är "operated by Braathens Regional..."?

Är det helger? Är det max 1 övernattning eller kan ni tänka er 2 dagar alt. åka to-sön eller lö-mån/tis? Och det är just till Klagenfurt?
Matchningen borde väl funka då LH och Austrian flights även om flygen är "operated by Braathens Regional..."?
helger ja... Torsdag > söndag kan absolut lira, och destinationen är helt jävla egal... kan åka o vända i eritrea givet att pengen är rätt :) och yes... Just den rutten vill jag minnas skulle gälla iom att den har LHflight..

helger ja... Torsdag > söndag kan absolut lira, och destinationen är helt jävla egal... kan åka o vända i eritrea givet att pengen är rätt :) och yes... Just den rutten vill jag minnas skulle gälla iom att den har LHflight..
ok, även om inte billigare (100kr dyrare/p) men tidigare finns t.ex. fre 11- lö 12 okt. (5472kr om man bokar direkt hos LH - priset är för 2 pers.)

1724845623023.png

Som många redan skrivit finns det möjlighet med 6 leg till Verona och Ancona från GOT, men även Bologna och Florens går att nå för mellan 2500-3
500kr per person. Jag bokade en weekend, ankomst 13.55 på lördag, avgång 14.55 måndag och hemma runt 23.00. Blir en kul utflykt!

Bokade för 2680:- p/p för GOT-MUC-FRA-DUB med LH utresa 22/11 (fre) och hemresa 24/11 (sön). Dock var hotellpriserna dyrare, men Dublin stod på listan över framtida resemål för oss så därför fick det bli så. Vädermässigt är väl Italien att föredra, men fick inte till några bra kombinationer under de helger vi kunde åka samt att jag även behövde få in 2 nätter på Hilton också för att säkerställa nästa års Diamondstatus.

Toppen