rsimon
Medlem
Jag kör ARN-VIE-ARN imorgon då jag bara behöver 2 legs. Hoppas att allt går i tid så jag hinner äta en schnitzel inne i stan och ta tåget tillbaka. 2600 sek i light/feather/dust.
Rest. Plachutta ligger nära station Wien Mitte.
Jag kör ARN-VIE-ARN imorgon då jag bara behöver 2 legs. Hoppas att allt går i tid så jag hinner äta en schnitzel inne i stan och ta tåget tillbaka. 2600 sek i light/feather/dust.
Tack för tipset. Tänkte annars klassiska Figmuller. Finns det något annat som är lite off the beaten path så tar jag gärna det tipset med. Du kan ju Wien hyfsat. landar 12 och flyger igen 17.Rest. Plachutta ligger nära station Wien Mitte.
Ja. Kolla längst ner på denna sida: https://www.miles-and-more.com/row/en/program/status-benefits/points-system.htmlNågon som vet som Swiss AirRail räknas som fullvärdiga segment (bortsett från maxgränsen på 500 qual points för dessa segment för senatorstatus)? Och detta torde väl vara omöjligt för LH Group att kontrollera leg skipping på då biljettkontroll på Schweiziska tågnätet är ganska sporadisk? Vore ju isåfall ett väldigt billigt sätt att alltid lägga till ett AirRail-segment i varje riktning varje gång man kör en t/r till eller från ZRH eller GVA...
Räknas inte in för de 6 segmenten som behövs för att behålla statusen efter SAS-matchningen.Någon som vet som Swiss AirRail räknas som fullvärdiga segment (bortsett från maxgränsen på 500 qual points för dessa segment för senatorstatus)? Och detta torde väl vara omöjligt för LH Group att kontrollera leg skipping på då biljettkontroll på Schweiziska tågnätet är ganska sporadisk? Vore ju isåfall ett väldigt billigt sätt att alltid lägga till ett AirRail-segment i varje riktning varje gång man kör en t/r till eller från ZRH eller GVA...
Har också valt DUB Tor från ARN via VIE och FRA. 5160kr i oktober för två I economy light Austrian och Lufthansa. Lagom med stopptid för att hinna besöka lounger i bägge riktningarna.Bokade för 2680:- p/p för GOT-MUC-FRA-DUB med LH utresa 22/11 (fre) och hemresa 24/11 (sön). Dock var hotellpriserna dyrare, men Dublin stod på listan över framtida resemål för oss så därför fick det bli så. Vädermässigt är väl Italien att föredra, men fick inte till några bra kombinationer under de helger vi kunde åka samt att jag även behövde få in 2 nätter på Hilton också för att säkerställa nästa års Diamondstatus.
Jo, tack, såg den nu. Frågan har snarare fokus på huruvida leg skipping är helt säkert. Är baserad i ZRH, skulle isåfall börja köpa resor med start i X, AirRail till "mellanlandning" i ZRH och därefter kanske FRA/MUC innan ARN upp till dess att man fyllt maxkvoten på 500 qual points från tåg.Ja. Kolla längst ner på denna sida: https://www.miles-and-more.com/row/en/program/status-benefits/points-system.html
Är redan SEN men måste planera för återkvalkrav nästa årRäknas inte in för de 6 segmenten som behövs för att behålla statusen efter SAS-matchningen.
Är detta verkligen kostnadseffektivt för att samla poäng om man planerar vaska tågresan? Senast jag var i ZRH så upplevde jag tågbiljetter att ligga ungefär i nivå med flyg prismässigt.Någon som vet som Swiss AirRail räknas som fullvärdiga segment (bortsett från maxgränsen på 500 qual points för dessa segment för senatorstatus)? Och detta torde väl vara omöjligt för LH Group att kontrollera leg skipping på då biljettkontroll på Schweiziska tågnätet är ganska sporadisk? Vore ju isåfall ett väldigt billigt sätt att alltid lägga till ett AirRail-segment i varje riktning varje gång man kör en t/r till eller från ZRH eller GVA...