Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Någon som vet som Swiss AirRail räknas som fullvärdiga segment (bortsett från maxgränsen på 500 qual points för dessa segment för senatorstatus)? Och detta torde väl vara omöjligt för LH Group att kontrollera leg skipping på då biljettkontroll på Schweiziska tågnätet är ganska sporadisk? Vore ju isåfall ett väldigt billigt sätt att alltid lägga till ett AirRail-segment i varje riktning varje gång man kör en t/r till eller från ZRH eller GVA...
 
Någon som vet som Swiss AirRail räknas som fullvärdiga segment (bortsett från maxgränsen på 500 qual points för dessa segment för senatorstatus)? Och detta torde väl vara omöjligt för LH Group att kontrollera leg skipping på då biljettkontroll på Schweiziska tågnätet är ganska sporadisk? Vore ju isåfall ett väldigt billigt sätt att alltid lägga till ett AirRail-segment i varje riktning varje gång man kör en t/r till eller från ZRH eller GVA...
Ja. Kolla längst ner på denna sida: https://www.miles-and-more.com/row/en/program/status-benefits/points-system.html
 
Någon som vet som Swiss AirRail räknas som fullvärdiga segment (bortsett från maxgränsen på 500 qual points för dessa segment för senatorstatus)? Och detta torde väl vara omöjligt för LH Group att kontrollera leg skipping på då biljettkontroll på Schweiziska tågnätet är ganska sporadisk? Vore ju isåfall ett väldigt billigt sätt att alltid lägga till ett AirRail-segment i varje riktning varje gång man kör en t/r till eller från ZRH eller GVA...
Räknas inte in för de 6 segmenten som behövs för att behålla statusen efter SAS-matchningen.
 
Bokade för 2680:- p/p för GOT-MUC-FRA-DUB med LH utresa 22/11 (fre) och hemresa 24/11 (sön). Dock var hotellpriserna dyrare, men Dublin stod på listan över framtida resemål för oss så därför fick det bli så. Vädermässigt är väl Italien att föredra, men fick inte till några bra kombinationer under de helger vi kunde åka samt att jag även behövde få in 2 nätter på Hilton också för att säkerställa nästa års Diamondstatus.
Har också valt DUB Tor från ARN via VIE och FRA. 5160kr i oktober för två I economy light Austrian och Lufthansa. Lagom med stopptid för att hinna besöka lounger i bägge riktningarna.
 
Jo, tack, såg den nu. Frågan har snarare fokus på huruvida leg skipping är helt säkert. Är baserad i ZRH, skulle isåfall börja köpa resor med start i X, AirRail till "mellanlandning" i ZRH och därefter kanske FRA/MUC innan ARN upp till dess att man fyllt maxkvoten på 500 qual points från tåg.

Räknas inte in för de 6 segmenten som behövs för att behålla statusen efter SAS-matchningen.
Är redan SEN men måste planera för återkvalkrav nästa år ;)

Mest kvalpoäng per krona tycks kunna vara någon slags legskipping tåg till GVA/ZRH och därefter till TLV via FRA/MUC.
 
Någon som vet som Swiss AirRail räknas som fullvärdiga segment (bortsett från maxgränsen på 500 qual points för dessa segment för senatorstatus)? Och detta torde väl vara omöjligt för LH Group att kontrollera leg skipping på då biljettkontroll på Schweiziska tågnätet är ganska sporadisk? Vore ju isåfall ett väldigt billigt sätt att alltid lägga till ett AirRail-segment i varje riktning varje gång man kör en t/r till eller från ZRH eller GVA...
Är detta verkligen kostnadseffektivt för att samla poäng om man planerar vaska tågresan? Senast jag var i ZRH så upplevde jag tågbiljetter att ligga ungefär i nivå med flyg prismässigt.
 
Toppen