Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Hittade en ganska trevlig kombo från CPH till DUB med två stopp - FRA + MUC på ditvägen och FRA + VIE på hemvägen. En natt i Dublin.
Kostade i runda slägar 1500 DKK och hade helt OK flygtider

Visa bifogad bild 157054
Visa bifogad bild 157055
Jag gjorde en liknande bokning från Göteborg och fick betala lite mer.
LH-Dub.jpg

Vi kanske ses in loungen på Dublins flygplats inför resan DUB - FRA?

Lite smått irriterande när man hade bokat en extra weekend i Warszawa för att få ben 5 o 6 kopplat till Senatormatchningen och LOT ställer in hemresan o bokar om en på SAS-flyg istället. I normala fall hade man bara varit glad att man inte blev mer än 1h försenad men just nu vart det ju väldigt dålig tajming... Nåja får man väl ta o kika igenom denna tråd o se om man kan hitta ytterliggare en weekend någonstans

Hej alla, blev ju frequent flyer genom matchningen till MM , behöver ju då bra 2 legs för att förlänga och tänkte göra detta i November,31a är slutdatum. Utgår ifrån GOT men hittar ingen riktigt sweet deal tycker jag. Är det någon som har några tips ? Tänker en lördag eller söndag ToR någonstans med kvalificerade bolag.

Lite smått irriterande när man hade bokat en extra weekend i Warszawa för att få ben 5 o 6 kopplat till Senatormatchningen och LOT ställer in hemresan o bokar om en på SAS-flyg istället. I normala fall hade man bara varit glad att man inte blev mer än 1h försenad men just nu vart det ju väldigt dålig tajming... Nåja får man väl ta o kika igenom denna tråd o se om man kan hitta ytterliggare en weekend någonstans
Du kan försöka boka om till något annat, t.ex via MUC, VIE eller FRA, om du inte har aktivt accepterat första förslaget än.

Hej alla, blev ju frequent flyer genom matchningen till MM , behöver ju då bra 2 legs för att förlänga och tänkte göra detta i November,31a är slutdatum. Utgår ifrån GOT men hittar ingen riktigt sweet deal tycker jag. Är det någon som har några tips ? Tänker en lördag eller söndag ToR någonstans med kvalificerade bolag.
Har du skrollat uppåt här lite? Finns step-by-step guide hur man söker möjligheter på Google flights t.ex.
En T/R med 2 direktflyg till nån M&M hub kan oftast bli dyrare dock än att flyga nån annanstans med byte.
Från GOT du kan kika Eurowings också, Hamburg, Berlin t.ex.

Du kan försöka boka om till något annat, t.ex via MUC, VIE eller FRA, om du inte har aktivt accepterat första förslaget än.

Jag som var lite dålig på att beskriva Det har redan skett o flyget ställdes in ca 40-50min innan avgång så jag hade därmed inte så mycket möjligheter att jaga andra flyg om jag ville hem samma kväll. Men helt rätt annars att de hade varit värt att få till en annan väg istället

Då jag sett att det har nämnts Chisinau bland några här i tråden så kan jag tipsa om att Accor har en kampanj just nu som pressar ner priset från sinnessjukt till överkomligt (För att vara Moldavien).
Frukost och flexrate, så bara boka och tänk sen.

Jag gick från att boka Mercure från början till att boka något mindre indepedent via hotels.com med en gratisnatt till att nu vara tillbaka på Mercure nu när priset va så förmånligt med frulle och avbokningsbart!

(Jag vet att det inte har något med segment att göra, men i en väldigt liten stad med väldigt få ordentliga hotellkedjor till bra priser tyckte jag det va på sin plats!)

1727280075883.png

Toppen