Hittade inte t/r den 14e men ut 14e och hem 15e för 2319kr + hotell över natten.För er som inte har tid eller tillfälle att åka över helgen med ett nattstopp kan jag rekommendera Klagenfurt (KLU) om ni utgår från Stockholm-Arlanda en vardag.
ARN-FRA-VIE-KLU-VIE-FRA-ARN.
Visa bifogad bild 156068
Det tar 15:55 minuter och prisar på cirka 3.500 SEK. VIE-KLU-VIE trafikeras av kändisar*. Resan hittad via Google Flights men då Lufthansa inte vill prissätta behöver bokning ske med resebyrå, nedanstående exempel via Travellink. Att boka med resebyrå är vad det är men priset är gynnsamt. Se följande exempel för november: Visa bifogad bild 156070
* Kändisar = Visa bifogad bild 156069
Möjligheten finns redan tidigare under hösten, jag åker tidigare i oktober via FRA/MUC. Bokningen gjordes via MartiGO på länk från Google flights och bokningsnumret går att lägga till i Lufthansas app direkt.
Höstens bravader bokade!
16-17 november blir det Ancona tack vare tips och inspiration från några andra eminenta medlemmar här (tack @Mattias Holmén, @Rebel och @caberg). Bockar även av San Marino från Europas att-besöka-lista.
Lördag 16 november
ARN - FRA LH809
FRA - MUC LH104
MUC - AOI EN8302
Söndag 17 november
AOI - MUC EN8303
MUC - FRA LH117
FRA - ARN LH808
Total flygkostnad? 2265 kr.
Total kostnad hyrbil + boende? 2100 kr
Total upplevelsevärde? Ovärderligt.
Hotell? Trivago.
Kul att åka med Air Dolomiotri... Hade vetla hitta resa tidigare än i november, men då är priserna annorlunda.. hehe...Härligt tips. Nästan billigare att flyga ner och käka lite Italiensk mat lokalt än inne i stan i Stockholm
Visa bifogad bild 156148
Bara flygna segment räknas (butt-in-seat).Vad händer ifall man bokar en 6-legs-resa på samma dag, men missar nåt plan på t ex hemresan, och det blir totalt 5 legs med ombokning. Får man fortfarande 6 legs för bokning eller tappar man på det?
Bara flygna segment räknas (butt-in-seat).
Poängen ja men mig vetterligen så trackar ej M&M segment och du kan inte se detta status m.a.p. kampanjen på ditt konto. Så jag skulle ej lita på en sån retroaktiv kreditering.Nja, det går att få original routing credit. Jag fick två flyg inställda på Swiss och tog mig hem på egen maskin, men fick efter mail till kundtjänst de två inställda flygen krediterade.
Poängen ja men mig vetterligen så trackar ej M&M segment och du kan inte se detta status m.a.p. kampanjen på ditt konto. Så jag skulle ej lita på en sån retroaktiv kreditering.